tisdag, januari 03, 2006

Vinsten

Jag måste erkänna att det från början tog emot att sälja bilen som jag vann i höstas. När jag för en gångs skull fick en storvinst, ville jag så klart behålla den även om vi behövde pengarna mer, inte minst med tanke på den förestående adoptionen.

Huset vi bor i är litet men 73 kvadrat har räckt för vår lilla familj. Nu får vi ytterligare 50 kvadrat boyta i källaren, tack vare bilvinsten, plus en utbyggnad på 40 kvadrat, alltså totalt
160 kvadrat och det gör ju lite skillnad.

Nya vitvaror till köket blir det också. Igår hämtade vi kyl/frysen. Normalt skulle vi ha köpt en vanlig kombinerad kyl/frys men jag ville känna att jag verkligen får något lite utöver det vanliga av vinsten så vi slog till på den här:

















Och det var väl första gången som jag verkligen har känt att det var värt att sälja bilen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att ni tog skåpet. Sen i sommaren är den ovärderlig...

Monica med yffen sa...

Vattnet som kommer är inte så där isande kallt, bara lite lagom. Även vattenfilter finns och det känns lite tryggare att dricka vattnet än att ta ur kran på vårt gamla hus, där jag kan tänka mig att rören inte ser så hävliga ut.

Bloggblad sa...

Snyggt! Nu har du alltså lika mycket boyta att städa som jag har...
Jag behöver nog vinna en stor BMW för här behöver massor av gamla slitna husdelar bytas ut.

Monica med yffen sa...

Nej, vi är inte där än. Källaren har tagit tid och är inte klar. Inte förrän tjälen gått ur backen kan tillbyggnaden påbörjas. Dröjer läääänge...