tisdag, januari 10, 2006

Sommarbilder


När jag letade fram hästbilderna från ikväll i mobilen, hittade jag bilder från i somras som jag inte ens visste fanns där. Det är "vår" ryska tjej, med freestylen, som hon helst ville lyssna till hela tiden. Samma skiva, en Barbieskiva med covers på svenska låtar rullade om och om igen. Det var den enda hon ville lyssna till. Och hon sjöng med, på svenska.

Hon fick aldrig med sig freestylen hem till barnhemmet eftersom hon inte skulle ha fått behålla den. Där gäller djungelns lag och hon är för liten för att försvara sig. Det var inte så mycket för värdet på freestylen utan mer för hur hon skulle känna när hon blev av med den, som den fick stanna här. Och här ligger den och väntar på henne.

Halsbandet och armbanden tillverkade hon själv och de följde med till barnhemmet.




Studsmattan tränade hon på så ofta hon kunde och blev riktigt duktig mot slutet.

Den 28 maj är hon här igen, det är egentligen inte så långt dit.

7 kommentarer:

Bloggblad sa...

Nej, det går jättesnabbt dit.
Mmmm känner den särskilda campinglukten. Jag älskar den fast jag inte campat sen -88...

Monica med yffen sa...

Oj, den lukten känner inte jag. Kanske borde sluta röka så att jag också får känna på den.

Anonym sa...

Campinglivet. Skulle vara kul göra i sommar...
Studsmattan nej dom kallar den för trampolinen, är mycket bra. Jag hoppade några gånger. Måste göra det ofta så jag får upp flåset och bättre balans:-)
(Har du inte tänkt tanken att sluta?)

Monica med yffen sa...

Jag försökte hoppa några gånger men det är svårt.:)

Jodå, jag har tänkt sluta många gånger men har alltid haft en "orsak" att inte göra det. En vacker dag, när jag väl tar beslutet, kommer jag att klara det.
(tror jag)

Monica med yffen sa...

Vilken tur att nån tror på mig. ;)

Batbut sa...

Monica, efter 30 års rökande har jag slutat. Poff! Och hållt uppe i 2,5 månad utan några besvär. Ärligen! Så det går när man är redo. Säger som jag sagt innan, vilket ynnest för henne att ha träffat er. Och vilken glädje för er att få ha henne som er under en längre tid. Håller tummarna för en bra sommar!

Monica med yffen sa...

Den där riktiga viljan har väl inte infunnit sig hos mig än. Du är jätteduktig som har slutat, verkligen! Jag tror också det är rätt sätt att göra det på, alltså att sluta tvärt.

Men jag blir så borta i huvudet utan cigarett. Skulle inte sätta mig bakom ratten, säkert är jag trafikfarlig. Ingenting fungerar och inte vill jag börja med tuggummi eller plåster som substitut. Då försvinner ändå inte begäret.