tisdag, januari 24, 2006

En hel del vatten idag

Jag borde inte ha brytt mig om de där snöfläckarna i hallen. Hade ju bestämt mig för att inte göra mer än att dammsuga innan besöket. Att sedan hämta skurhink, snubbla med den i trappan och splash… En hink rymmer mycket vatten. Mycket vatten på trägolv är inte bra.

Tur att K sov och fortfarande inte vet. Han brukar alltid klaga över att jag har för mycket vatten på trägolven när jag skurar. Då skulle han ha sett sjön som låg där idag.
Där kan man snacka om mycket vatten. Mängden han har klagat på är peanuts i jämförelse.

Det blev en trevlig fikastund i alla fall och kanske tar vi på oss andra åtaganden, som att vara kontaktfamilj för ett barn. Jag vet inte. Vi får fundera på det. Ordentligt. Det kan vara att ta sig vatten över huvudet (undrar varför jag tänker på så mycket vatten idag?).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Golvet blev rent i allafall:-) Mycket vattenelement idag. Är nu trött.. Vi hade teorilektion idag. Mycket insprängt i hjärnan:-)

Monica med yffen sa...

Teori i ridningen alltså? Dottern försöker alltid undvika teorilektionerna :). Idag hoppade hon. Det gick bra men jag börjar ana att hon inte är lika engagerad som tidigare. Kanske börjar hon tröttna? Vi får se. Hon kanske bara inte var på humör.

Monica med yffen sa...

Kanske det... :)