onsdag, januari 04, 2006

Bilder - uppdaterat

Idag fick jag en del bilder med posten. De är tagna på barnhemmet och jag blev genast bättre till mods när jag såg dem. Det ser inte alls ut som jag föreställt mig. Mycket finare och klassrummen ser helt okej ut.

Imorgon ska jag lägga ut dem på det ryska barnhemmets hemsida, till vilken det finns länk här till höger.

"Vår" tjej är också med på en bild och jag blev beklämd när jag såg henne. Hon är så mager, mycket magrare än tidigare. Hon ler, men inte med ögonen, vilket hon gör på våra bilder.

Men det är ju bara en bild, kanske jag överdriver nu.


Uppdaterat: Här är en bild av barnhemmet utvändigt.




och fler bilder finns här

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Himla synd att du missade programmet på julafton från ett ryskt barnhem. Där såg det förhållandevis skapligt ut, om det var på riktigt eller för att ett filmteam kom....?

Monica med yffen sa...

Ja, och dessutom fick jag se på tv-tablån att det programmet var en repris sedan tidigare. Det lär alltså inte sändas igen.

Nu ska jag iväg till jobbet men imorgon kan du kika in på barnhemmets hemsida, så får du se att det inte alls ser så tokigt ut.

Batbut sa...

Skönt att det såg bra ut. Och att "er" tjej ser sorgsen ut i Dina ögon är kanske inte så konstigt. Du känner henne, och för henne. Klart Du ser henne med andra ögon än de andra. Förmodligen har hon det relativt bra, hon har ju alltid er att se fram emot!

Monica med yffen sa...

Barnhemmet ser okej ut, kanske du har rätt i att jag ser henne med andra ögon. Det ska i alla fall bli skönt när hon får komma hit och äta upp sig för hon ser väldigt mager ut.

Har just lagt in bilderna på barnhemmets hemsida.