onsdag, januari 04, 2006

Morgon

Ringde det tredje bolaget på telefakturan och hm... ja, det var väl jag själv som stod för den kostnaden. Att annonsera ut en bil med bild och allt några dagar i rad kostar lite. Och jag hade glömt. Det är bara att betala hela telefonräkningen.

Utanför ser det ut som det ska göra i januari. Bilden tog jag med mobilen och den blev väl inte så bra men det ser ut som januaribladet i en almanacka med solen som skiner bakom snöklädda träd. Härligt, men fortfarande lite för kallt - 15 grader.




Igår kväll fick jag ett telefonsamtal från en helt okänd person som varit på sparesa i Estland. På en rundtur där hade guiden tipsat de svenska resenärerna om min bok. Det är verkligen jättekul att det tipsas om den på resor där borta men jag kan inte komma ihåg att någon från Estland har beställt den.

Jag hoppas ändå inte att fler av resenärerna ringer eftersom boken är slutsåld. Har ett ex kvar men det tänkte jag spara till dottern. Jag får i så fall hänvisa till biblioteken.

Ikväll jobbar jag. Har sedan fyra dagar sammanhängande ledighet. Det ska bli skönt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Blir nyfiken på din bok. Vad är titeln? Eftersom Jaggjorde en resa 1992 till Estland och vi var en dag i Narva. Det var konstig känsla att gå runt i staden. Bildårar i farten.

Monica med yffen sa...

Titeln är "...och de var inte ens döda" och en del av den utspelar sig i Estland under andra världskriget. Bor inte du i Pajala någonstans? Pajala bibliotek har i alla fall boken som boktips under den här länken:
www.pajala.nu/kultur_fritid/bibliotek/boktips.shtml

Monica med yffen sa...

Nej, jag såg nu att du kom från Leksand, hur kunde jag få för mig att det var Pajala? :)