söndag, januari 01, 2006

Nyårsafton


Det blev en lugn och trevlig nyårsafton men rykigt värre vid 12-slaget.

Tiken som yffen skulle få träffa dök aldrig upp men han verkade finna sig tillrätta ändå. Inte ett tecken på rädsla för nyårssmällarna trots att det small rätt bra runtomkring.

För min del blev det skålande i Pommac (och jag är den som mår bäst idag. :)).

Tjejerna hade kul. Dottern och hennes kompis fann varandra på dagis när de var ett år och har hållit ihop sedan dess. Ganska lika till utseendet är de också.

Och idag väntar ytterligare en arbetsdag.

6 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag skålade inte särskilt mycket heller med tanke på att jag hade natt- och morgonjour med barnbarnet, men fasen vad hård gästsängen var... inte blev det mycket sova för min del. Så jag känner mig rätt nötpåsig idag...

Monica med yffen sa...

Du får ta en middagslur.

Jag är piggare än jag någonsin varit en nyårsdag.

Nu bär det iväg till jobbet.

Batbut sa...

Stackars Yffe! Hon bangade dejten! Bedrövlig start på nya året för den lille vännen. *s*

Monica med yffen sa...

Ja, nybadad och allt!

Bloggblad sa...

Arbetsdag... har nästan glömt på 1½ vecka. Och nu börjar jag känna mig stressad, har bara en vecka ledigt kvar...

Monica med yffen sa...

Ni lärare har det allt bra. ;)

Jag ser fram emot en fyra dagar sammanhängande ledighet fr o m torsdag. Iofs är jag ledig varannan dag men jag har blivit så bortskämd med det att jag inte tycker att jag är ledig förrän ledigheten består av flera dagar sammanhängande.