lördag, januari 07, 2006

Två spisar och två kylar

Ny spis i köket. Gammal spis i – vardagsrummet!

Jag skrattade lite smått hysteriskt när han rullade ut den och ställde den bredvid tv:n. Och jag sa något om att vi snart kunde starta storkök här hemma. Han tyckte att – hör och häpna - jag kunde ”plocka ur den gamla kylen så att den kunde slängas”.

Plocka ur!? Den gamla kylen är inte urplockad och den står och går! Hade jag ingen aning om. Vi har kanske lite brist på kommunikation här? Jag kunde aldrig drömma om att den stod på och var full av kylvaror. Har inte ens öppnat den, där den står i dörrhålet.

Nu är den urplockad. Det gick 6 dagar tills jag fick veta att den fortfarande var igång och full. Undar om det är något mer jag borde veta?

I morgon ska jag inte säga ett ord om att spis och kyl borde köras iväg. Vi får se om de hamnar på släpkärran och det bär iväg mot Återbruket.

Fortsättning följer…

Men han är bra att ha ändå :)

Uppdaterat: Spisen ute ur huset utan att jag sagt ett enda ord. Nu står den utanför, på verandan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Körde du med hundsnack?

Monica med yffen sa...

Jag tänkte hårt, det kanske var det som gjorde det. :)

Nu ska jag fortsätta tänka.

Mildamakter sa...

Men lämnade han kvar kylen???

Monica med yffen sa...

Ja, kylen är kvar. Och spisen står kvar på verandan. Suck.