måndag, januari 30, 2006

En lista till...

Ytterligare en lista, den här gången från Bloggblad.

Fem saker jag är bra på:

1) Vara bichaufför åt K. Tala om när han kör för fort, när han ska svänga, när han ska använda vindrutetorkarna för att jag inte ser något, när bilen framför bromsar (ifall han hade missat det) etc.

2) Gå ut med två hundar samtidigt i flexikoppel. Jag har fått in en ordentlig snits på att låsa det ena kopplet, låsa upp det andra samtidigt, snurra åt rätt håll när hundarna springer runt åt varsitt håll, lyfta benen i exakt rätt tid. Tajming, skulle jag vilja kalla det.

3) Att få K att skjutsa mig till jobbet när det är snöstorm. Har hittat rätt teknik genom att hålla mig för hjärtat, se tårögd ut och säga att jag inte klarar bilen genom alla snödrev på vägen.

4) Att hålla tyst när dottern rider. Jag kör med kroppsspråk istället. Sparkar med benen i bänken på läktaren för att visa att hon måste använda skänklarna bättre, förflyttar mig i sidled vid skänkelvikningar, guppar upp och ned när hon hoppar etc.

5) Kan fånga nyfödda guppyn i håv. Det är som ett dataspel. Bara att följa med håven under den födande honan och räkna poäng när ynglen föds rakt ner i håven.

Eftersom det nu cirkulerar så många listor överallt har jag noll koll på vem som har svarat på vad, så den som känner sig manad - svara.

9 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Ja, punkt nummer ett skulle nog med all säkerhet komma på min lista också. :-)

Monica med yffen sa...

Det går bättre när man assisterar dom när man ändå sitter bredvid, eller hur? :)

Anonym sa...

Skrattar! Ibland gör jag det, men jag håller käften numera:-)
Sen skillej ag vilja se dig i acition med voffsarna och flexikoppeln. Hade den förut, men slutade med det. Vanlig läderkoppel och lydnasträning fungerar bäst:-) "Fot" och sånt.

Bloggblad sa...

Ojoj, punkt 1 förekommer inte här. Då blir jag genast utslängd ur bilen!
3:an kan jag känna igen... fast mer: Ååå, nu är bensinen slut... hur är det man gör nu igen...?

Eftersom jag är helt odjurisk gäller varken 2,4 eller 5 här.

Monica med yffen sa...

Anne-maj: Lydnadsträning? Fot? Vad är det för något?

Bloggblad: Var inte så blygsam. Visst tror jag att du är djurisk. ;)

Lyckliga Grodan sa...

nummer två låter som ett helt dansnummer.. det vore kanske nåt för mig.. hihi..
jag är sugen på hund.. men SKA INTE ha någon.. jag brukar låna min fars boarder terrier.. trevlig krabat.. men sen är jag nöjd på ett tag..

Monica med yffen sa...

Det är faktiskt lite balett över det hela. :)

Bloggblad sa...

Okejdå! Arg som ett bi över att grannen väckte mig nyss... hacka is så här dags? Bästa middagsslummertiden?

Monica med yffen sa...

Det var väl det jag visste!