torsdag, januari 12, 2006

Sökord

Det är svårt att komma tillbaks till verkligheten efter att i flera timmar suttit och skrivit om andra världskrigets Ingermanland. Kontrasten till bloggen blir stor.

Jag gick för skojs skull in och tittade vilka sökord som genererade träff till min sida och fick se att hela elva sökningar (med olika ip:n) innehöll ”Dialog Tolkservice AB”. Förmodligen är det en hel del barn som ringer på automatbetalningstjänster till Habbo och föräldrarna ger sig ut på Internet för att söka info om företaget som debiterat dem stora kostnader på telefonräkningen.

Kylrapport dag 11:

Igår ägnade jag mig åt skådespeleri. Jag var på väg in i köket genom den ingång som blockeras av en stycke kyl, stannade och sa högt:
”Visst ja, där står kylen”.
Jag fick sedan gå omvägen in i köket.

Nästa gång gjorde jag samma sak men sa tydligare:
”Visst ja. Här kan man inte gå eftersom det står en kyl och blockerar ingången.”

Den tredje gången (högt och tydligt):
”Tänk, att man hela tiden får springa runt eftersom det står en kyl i dörrhålet.

Resultat: Kylen står kvar.

Nu ska jag tillbaka till andra världskriget.

11 kommentarer:

Bloggblad sa...

Men du, karlar (obs! ingen genralisering här inte) fattar inte såna subtila saker. Säg hellre på manligt vis: TAG BORT KYLEN!!!
(Jag har varit gift i över 30 år. Så det är erfarenheten somt talar!)

Morgondimma sa...

Jag har inte varit gift alls men kan med säkerhet säga att om kylen ska bort inom överskådlig framtid så är Bloggblads sätt det enda rätta.

Monica med yffen sa...

Bloggblad och Morgondimma:

Men då försvinner hela poängen med det hela. Jag ville se hur lång tid det tar tills han förstår att kylen måste bort, utan att jag säger något. Nu har det gått elva dgr, det räcker kanske...

Batbut sa...

Btw, har glömt att fråga. Hur gick det med giftermålet? Bidde det av? Ang kylen så börja dekorera den, ställe en blomma på osv. Permanenta den och acceptera den. Så kanske han blir lite nervös. Han är säkert lite motvallskäring just nu *s*

Monica med yffen sa...

Nej, vi har inte gift oss än. Men vi ska, så fort vi hinner. Om nu inte en kyl förstör allt :).

Jag kan kanske börja måla kylen imorgon, i samma färg som köket så att den smälter in...

Bloggblad sa...

hahahaha... jag har prövat din teknik. Ska bli kul att se om du lyckas. Jag har inte gjort det.

Monica med yffen sa...

Jag börjar också misströsta. Snart får jag ta det i klarspråk.

Anonym sa...

Ja.. Men vi kvinnor kan vitsa till. Karlar är nog vana vid order: Framåt marsch! Då får man säga: Kan du frakta bort frysen härifrån meddetsamma?

Monica med yffen sa...

Okej, jag ska prata klarspråk nu. Men bara en gång. Två gånger anser han säkert vara "tjat". :)

Mildamakter sa...

Kriget om kylen fortsätter...jag ser med spänning fram emot fortsättningen...*ler brett*

Monica med yffen sa...

Och den står kvar, fortfarande. Han vet inte själv att det är något krig men nu är släpkärran framflyttad. Kanske snart...