onsdag, januari 25, 2006

Bakslag

Det började så bra. Måndag, tisdag och hela dagen idag. Jag har nästan inte rökt något alls, bara någon enstaka cigarett när det har känts för jobbigt. Därför avbokade jag läkartiden imorgon. Tänkte att jag fixar det här på egen hand utan att göra allt för stor affär av det och utan att behöva köpa medicin för en tusenlapp.

När jag kom till jobbet ikväll kände jag mig febrig. Någon timme senare fick jag yrsel, var helt okoncentrerad och mådde rent ut sagt pest. Fyra timmar kvar att jobba och jag kände att det aldrig skulle gå utan en cigarett.

Tillät mig själv att röka. Det hjälpte inte. Mådde lika dåligt. Rökte en cigarett till. Det hjälpte. Blev genast "normal" igen.

Jag tar nya tag imorgon så får vi se. Det går ju faktiskt att beställa ny läkartid om jag inte fixar det här.

Det konstiga är att jag inte är så röksugen som jag trodde att jag skulle vara. Istället känner jag mig riktigt sjuk när kroppen skriker efter nikotin. För det är väl förmodligen det den gör…

8 kommentarer:

Anonym sa...

OFF TOPIC: Du är taggad - tror jag det hette...

http://www.rolfner.se/index.php?blog=2&title=hur_ar_det_egentligen&more=1&c=1&tb=1&pb=1

Anonym sa...

Jasså frågorna.. Svaren vill jag se:-) Du slipper inte!

Monica med yffen sa...

Idag är det tufft... Klättrar snart på väggarna.

Bloggblad sa...

Men vaddå? Må lite dåligt kan det väl få kosta att bli en ny fräsch och pigg varelse med rena lungor?

Jag slutade tvärt med kaffe en gång... fasen vad sjuk jag blev morgonen efter när giftet var på väg ut ur kroppen! Kallsvettig, darrig och illamående (eftersom en del är spykänsliga ska jag inte tala om hur det yttrade sig :) och huvudvärk...

Jag klarade mig en vecka - gick som i ett sömnigt dis...

Monica med yffen sa...

Jo, kallsvettig, darrig och illamående stämmer i högsta grad just nu. Gick och la mig nu på eftermiddagen för att slippa vara med. Sov i flera timmar. Allt är kaos.

Kroppen skriker efter nikotin men ska inte få något. Ska inte, ska inte, ska inte.

Monica med yffen sa...

Känner mig ganska misslyckad just nu så då läser jag in dina ord extra mycket.:) Var just ute och rökte (men jag behöver inte mer än två bloss nu, förrän jag ska bli människa igen.)

Bloggblad sa...

Du får tänka på det som en förlossning - hemskt medan det pågår, men ack så skönt efteråt...

Monica med yffen sa...

En förlossning är inte så utdragen :)- väl?