lördag, januari 14, 2006

Äntligen

Idag blev det äntligen av. Kylen åkte ut. Och faktiskt utan att jag använt klarspråk. Jag har inte ens varit hemma under dagen. När jag kom hem från jobbet stod släpkärran redo utanför dörren och efter en stund låg kylen på den. Vilken lycka! Och vad ljust det plötsligt blev i köket!

Orsaken är säkert att det kommer att utföras brandsyn här på måndag morgon och imorgon har jag bilen till jobbet. Det kändes nog tvunget att bära ut kylen idag.

Tretton dagar stod den där i dörrhålet men nu är den väck och och det bekymret ur världen, tack och lov.

Jag behövde i alla fall inte tala om att den måste ut - och det är ju hoppfullt...

6 kommentarer:

Bloggblad sa...

Lyckos dig! Påsarna med gamla tidningar står fortfarande kvar i tvättstugan - på väg ut. Visst kan jag ta dom, det är mer en principsak att kolla hur länge de får stå där... Men på måndag kommer hämt-bilen så då kommer jag att bära ut dom ändå.

Monica med yffen sa...

De där påsarna brukar han faktiskt bära iväg med. Det är tydligen värre med större saker.

Anonym sa...

Åh vad roligt!!!!! Vad blir nästa projekt?

Monica med yffen sa...

Nästa projekt blir granen. Den står här, avklädd, och väntar på att få åka iväg. Kanske får den åka väg imorgon bitti, tillsammans med kylen.

Mildamakter sa...

Du ser - man ska aldrig ge upp! ;o)

Monica med yffen sa...

Jag ska göra samma test nästa gång också. Kanske börjar han fatta vinken och det går fortare. :)