torsdag, januari 26, 2006

Frågor

Monica, Mitt Aktuellt, har skickat vidare de här frågorna till mig
och här kommer då svaren:


Fyra jobb jag har haft:

1. Sekreterare
2. Översättare av videofilmer
3. Cad-operatör
4. IT-tekniker

Fyra filmer jag kan se om och om igen:

1. Tomten är far till alla barnen
2. Sova med fienden
3. Rain Man
4. Gökboet

Fyra ställen där jag bott:

1. Manchester, England
2. En andrahandslägenhet på Östermalm i Stockholm.
3. Etta i Sollentuna.
4. Olika adresser i Västerås

Fyra tv-program jag gillar:

1. 24 T
Tittar så lite på tv!

Fyra ställen där jag varit på semester:

1. Österrike
2. Grekland
3. Spanien
4. Ryssland

Fyra sajter som jag besöker dagligen:

1. De största dagstidningarnas sajter
2. Nyligen
3. Skrivarsidan
4. Diverse bloggar

Fyra favoriträtter:

1. Bakpotatis med div fyllningar
2. Ananasgryta
3. Nasigoreng
4. Gorgonzolafilé

Fyra ställen där jag gärna skulle vara nu:

1. På den stora hästgård som vi köper den dag jag vinner 3 miljoner på Miljonlotteriet.
2. På en varm strand vid något hav, vilket hav har mindre betydelse.
3. Annars är jag ganska nöjd där jag är just nu.

Skickar vidare till:

Gunnel

Bambi

Mildamakter

Iréne

5 kommentarer:

Monica med yffen sa...

Ta det bara lugnt, det är ingen brådska! :)

Anonym sa...

Recept på Caesar's sallad - min variant - ute nu!

http://www.rolfner.se/index.php?blog=2&title=caesar_s_sallad_min_variant&more=1&c=1&tb=1&pb=1

Monica med yffen sa...

Jag skyndar dit.

Anonym sa...

..............Jag har också översatt TV- program och filmer - det var roligt och uruselt betalt!

Monica med yffen sa...

Det här var videofilmer, på den tiden då videoapparater just hade slagit igenom i slutet av 70-talet, början av -80. Mest B-filmer och det var riktigt lönsamt då. Men tråkigt.