tisdag, januari 31, 2006

Frivilligt

Gagga tycker att frivilliga ska ta sig an den här listan och jag hakar på.

1. Grab the book nearest to you, turn to page 18, and find line 4.
Kroppsspråk och signaler är viktiga i hundens tillvaro, eftersom hunden använder sin kropp för att meddela avsikter och känslor på ungefär samma sätt som vi använder oss av ljud och det talade ordet.

2. Stretch your left arm out as far as you can.
Och pang, så slår jag handen i en vägg.

3. What is the last thing you watched on TV?
Robbie Williams konsert i Berlin i förrgår.

4. Without looking, guess what time it is.
9.15

5. Now look at the clock. What is the actual time?
9.20

6. With the exception of the computer, what can you hear?
Ingenting. Det är knäpp tyst.

7. When did you last step outside? What were you doing?
Alldeles nyss då jag var ute med hundarna.

8. Before you started this survey, what did you look at?
www.sorf.nu

9. What are you wearing?
Jeans och tröja.

10. Did you dream last night?
Å, sånt kommer jag aldrig ihåg.

11. When did you last laugh?
Igår på jobbet, tillsammans med en kund.

12. What is on the walls of the room you are in?
Inramade foton av dottern som liten, en almanacka, en vägglampa och hängmapp med räkningar.

13. Seen anything weird lately?
En äldre kvinna som rotade i en papperskorg full av hundbajspåsar.

14. What do you think of this quiz?
Den här var lite kul.

15. What is the last film you saw?
En thriller på tv. Kommer inte ihåg titeln.

16. If you became a multi-millionaire overnight, what would you buy?
Tredje listan som jag besvarar och jag får säga samma sak som i de andra:
En hästgård.

17. Tell me something about you that I don't know.
I brist på sköthäst, skötte jag en ko när jag var i tioårsåldern. Och jag red även på den.

18. If you could change one thing about the world, regardless of guilt or politics?
Lika lön till alla i hela världen skulle kunna vara bra och lösa en hel del andra problem.

19. Do you like to dance?
Jag gjorde – när jag var yngre.

20. George Bush?
Farlig …

21. Imagine your first child is a girl, what do you call her?
Jag skulle gardera mig med en uppsjö av namn tills hon själv fick välja eftersom jag
märker att det namn hon fått, är det värsta hon vet. Och jag var likadan i hennes ålder.

22. Imagine your first child is a boy, what do you call him?
Eftersom det blev en tjej, fanns det aldrig någon anledning att fundera över det.
Tror jag. Eller gjorde vi det?

23. Would you ever consider living abroad?
Nja, kanske på något varmare ställe under vintern då.

24. What do you want God to say to you when you reach the pearly gates?
"Oj oj oj, jag har en lååång lista här som vi måste beta av innan du kommer in..."

2 kommentarer:

Gagga sa...

Frivillighet är ju bättre än tvång ;)
Har faktiskt hittat TRE frivilliga nu ! Imponerad!

Monica med yffen sa...

Listan var ju lite kul, lite annorlunda, eller hur?