lördag, april 01, 2006

Lurad

Från tidig morgon till sen kväll har jag skrivit på pappas berättelse. Nu ger jag upp för idag och har just klickat mig runt och läst lite bloggar.

Om jag blivit lurad? Ja, precis alldeles nyss när jag lämnade min bärbara (där jag skriver berättelsen) och satte mig vid den här datorn. Jag har inte sparat de tjugo senast skrivna sidorna på diskett och dottern ropar:

”Oj! Nu raderade jag visst ett dokument på din bärbara!”

Jag blev mer än lurad. Jag blev kallsvettig, svimfärdig, knäsvag, arg, ledsen, förtvivlad. Allt på bråkdelen av en sekund.

Så skönt att det är första april!

~~

När jag jobbade igår kväll hade dottern lite egen träning med yffen. Hon lärde honom ”skäms” och det är just vad han gör på fotot här nedan även om det blev otydligt. Vår lilla yffe är lättlärd, han.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad du är seriös i ditt skrivande. Själv fladdrar jag mest runt och gör andra saker. Men lillplutten - det syns att han skäms.

Monica med yffen sa...

Jag måste vara seriös eftersom jag ändrat om hela mitt liv för det här :).

Ja, tassen ligger över nosen ett ögonblick efter att dottern har tryckt på kameran. Synd att fotot inte blev bättre.

Anonym sa...

Oj, hur lärde hon honom det? Vi har en "cirkuskonst" i läxa till näta hundkursgång och som jag har övat på "skäms". Men min vovve var ingen stjärna på det, tror att han skulle behöva prata lite med Yffen :)

Monica med yffen sa...

Från början la hon en liten garntråd på ena sidan av hans huvud. Sedan behövde hon bara göra ett tecken och säga "skäms".
Hoppas det fungerar för dig också, lycka till.

Anonym sa...

Det är ett släktdrag.
Adina lärde sig i förrgår att gå zick zack mellan Evelinas ben...visserligen med godishjälp. Bango verkar bli en kille som lär sig lätt också. Kotten blir lite för ivrigt...men han fattar till slut. Tjorven är också duktig.

Monica med yffen sa...

Det är nog ett släktdrag eller så är det rasen som är så lättlärd.

Anonym sa...

Nej...det är släktdrag :O)

Monica med yffen sa...

Okej då. :)