tisdag, april 25, 2006

I avsaknad av tranor...



Kvällen har vi tillbringat i stallet. I bilen, både dit och hem, satt jag redo med kameran om tranorna skulle visa sig igen. Men de lyste med sin frånvaro. Istället tog jag bild på det här:



Föreställ er två kraftiga, höga hästar med en mankhöjd på ca 1,90, hovar stora som dasslock, lika kraftiga ben som... Ja, vad ska vi säga... kyrkpelare? Nästan i alla fall. Och långa, fladdrande manar.

Shirehästar. Härligt pampiga djur som finns i en liten flock på väg till ridskolan.

Istället för tranorna, alltså. Men jag gör ett nytt försök med en tranbild nästa vecka.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Shirehästar vill jag prova rida på! Men inte på tranor:-)

Monica med yffen sa...

Jag skulle gärna också prova - om jag kom upp, förstås. Men det finns ju stegar.

Anonym sa...

Härligt stora djur. Tänk vilket hovskägg dom brukar ha. Jag skulle också vilja testa en ridtur på en sådan.
Monica om du åker Skerikevägen vid ca 6.30 så på gärdet precis efter man har svängt ner mot Forsby...där går det ett par. Jag har också tänkt att plåta dom men då jag kommer på min "Brunte" så kliver dom iväg med långa steg och ser lite förnärmade ut.

PGW sa...

Shirehästar är coola djur, kan vi inte få se lite bilder på närmare håll?

Monica med yffen sa...

Gunnel: Så det finns Shirehästar vid Skerikesvägen också? Såg att de sökte fodervärd till en sådan men då ställdes det krav på takhöjd i stall och storlek i box. :)

PGW: Vi får köra in till gården nästa gång så ska jag försöka få en bättre bild. :)

Anonym sa...

Haha...nej...men tranor :O)
Shirehästarna jag mest har kollat på har funnits på Gotland

Monica med yffen sa...

Oj, jag missförstod. :)