lördag, april 08, 2006

Alla rätt

Det är sällan jag tippar eller spelar på lotto men idag köpte jag en påse Lördagsgodis på jobbet. Nyss skulle jag rätta mina spelkvitton efter att ha sovit en timme. Alltså satte jag mig nyvaken vid datorn för att skriva ner raderna.

Jag började med Jokernumret. Skrev ner det och kunde inte låta bli att kolla det genast. Jag trodde hjärtat skulle stanna. Siffra efter siffra stämde. Alla siffror rätt och nu kände jag mig svimfärdig.

Lyckan var kort. Snart märkte jag att jag skrivit av numret från själva spelkvittot och inte från datorn. Så klart stämde det.

Ja ja, nu vet jag hur det känns att ha alla rätt på Joker. Jag har i alla fall upplevt känslan. Den är totalt omvälvande.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad trist!! Har du ändrat din sida? Känner inte igen den.

Bloggblad sa...

Jag tyckte det var snyggt. Lite annorlunda.

Bloggblad sa...

Förresten Eva, du har ju grånat själv... vart tog det rosa vägen?

Monica med yffen sa...

Jag håller precis på med ändring av sidan. Jag vet inte vilken version ni såg men nu har jag bestämt mig för den här.

Bambi sa...

Vårstädning av bloggen?? Vet inte om jag skulle ha överlevt först vinna och sedan inget :-((

Anonym sa...

Det känns härligt inne hos dig! Vinsten, ååååh! Håller nog med Bambi:-)

Anonym sa...

Sidan är jättefin. Jag har själv valt den men Evelina har hjälpt mig att ta bort det bruna på sidorna. Den kommer jag att använda sen när jag byter till blogger igen. Du kan gå in och kolla redan nu. Ser rätt bra ut.

Oj vad synd att du inte vann då! Förstår att hjärtat slog några extra slag.
Fast det är klart chokladkakor är bättre...eller :O)

Monica med yffen sa...

Bambi: Ja, jag ville ha bort den blå över sommaren.
Och ja igen. Det var jobbigt att inte ha vunnit. Luften gick liksom ur mig.:)

Anne-Maj: Tack, den känns lite varmare än den förra, så här till sommaren.
Jag ska vakna till innan jag rättar lotter nästa gång.

Gunnel: Lustigt, jag störde mig också på det bruna på sidorna men det är ju blommor så de får vara kvar.

Chokladkakor tycks överträffa allt annat i den här familjen. :)

Anonym sa...

Nej! Det var inte sidan som var trist!!!! Det var att du inte vann. Sorry, det blev felskrivet. Tänk så det kan bli.

Monica med yffen sa...

Eva: Jag läste det så som du hade tänkt. :)