tisdag, april 11, 2006

Morgonpromenad


Yffen och kompisen är ivriga att komma iväg.
(Yffen längst bort)


Vi tar vägen förbi Rhododendronparken...



...där en liten bäck slingrar sig genom


Strax bakom bäcken finns några fornminnen


Yffen hittar en snöfläck att rulla sig i.


En hel del vatten i kanalen.


Ännu mer vatten i ån (jag vet, det ser ut som en grusväg
men bättre kvalitet får jag inte med mobilkameran)


Vid dammluckorna forsar det så mycket att det
dundrar - men det syns dåligt på fotot.

Idag känns det verkligen som vår.

12 kommentarer:

Bloggblad sa...

Ungefär lika naturlyrisk som jag idag... fast så olika omgivning. Jag får vara min egen hund, jag...

Anonym sa...

Tack för en fin vårpromenad tillsammans med dig!

Monica med yffen sa...

Bloggblad: Du kanske skulle skaffa en liten yffe?

Eva: Det kommer säkert fler promenader ju somrigare det blir.

Anonym sa...

Lustigt. Idag när jag cyklade hem från jobbet tänkte jag på just vandringen nere vid kanalen och Tamska parken. När jag ser dina bilder får jag lite "hemlängtan". Det är fint där nere

Monica med yffen sa...

Ja, det är fint men på somrarna går man där så ofta att man nästan tröttnar. Härligast är på våren när man ser förändringarna dag för dag.

Anonym sa...

Jag ser fram emot fler promenader. Kanske du kan få en hos mig också, var det lider.

Anonym sa...

Jag skulle gärna följa med på nästa promenad, men... jag bor lite för lång från dig.

Monica med yffen sa...

Eva: Följer gärna din promenad.

Anne-Maj: På internet finns det inga avstånd.:)

Gagga sa...

Så trevligt att få se hur det ser ut där ni andra lever. Snöfritt o vårigt vackert! Kul att Yffen har en hundkompis.

Monica med yffen sa...

Ja, yffen har kul med sin kompis. Det konstiga är att båda är hanar och går inte ihop med andra hanar överhuvudtaget men de storgillar verkligen varandra. Grannar bor de också.

Anonym sa...

Monica: Du vet väl att Alfons och Yffen är släkt

Monica med yffen sa...

Gunnel: Jo, jag vet. Alfons pappa är Lillebrors morfar, eller hur? De kanske vet om det och att det är därför de gillar varandra. :)