lördag, april 15, 2006

Det börjar bli ett rum

Riktigt bloggledigt tog jag ändå inte i helgen. Pustar ut en timme innan jag fortsätter att städa i källarrummet. Det börjar faktiskt likna ett rum. Nu återstår att röja.



Fönster på plats.




Väggar klara.




Förrådsdörr kamouflerad.



Och mitt i röran står pianot som har fungerat som avlastningsyta
den här tiden.

Jag skulle hellre vara ute på tomten och hålla på i rabatterna den här soliga dagen men
nej, dags att gå ner i underjorden igen.

7 kommentarer:

Bloggblad sa...

Du har inte ringt efter tv3:s Från slott till koja... då kunde du fått silvertapeter med lila och lite bling bling...

Vi på Kantarellen sa...

Bloggblad: Måste man inte ha en massa saker att slänga då, för att få kosing?

Fast visst, pianot skulle nog ge ganska många kronor.

Monica med yffen sa...

Hade faktiskt den tanken ett tag men de brukar väl göra om hela hus och inte bara ett källarutrymme? Kunde har varit kul med lite bling bling.

Vi har kastat ut mer än vad pianot väger tidigare, så vi hade säkert fått en hel del.

Anonym sa...

Vad skönt för er att få lite mera utrymme. Han är händig han K...törs man säga så. Du har säkert bidragit med lite du med.

Monica med yffen sa...

Om jag hade fått bestämma helt själv, hade det räckt med tapeter, "vanligt" golv och tak. Och då hade jag också kunnat vara behjälplig. Men med alla dessa "balkar" och lister och jag vet inte vad, kändes det ett tag för överambitiöst och jobbit. Men jag är jättenöjd nu när det är klart.

Bloggblad sa...

Den som hade kommit så långt som ni... fast hos oss är det garage som ska röjas ur, hus som ska målas ute och vardagsrum som ska göras om inne. I första vändan. Sen väntar övervåningen...

Monica med yffen sa...

Men vi har hela utbyggnaden kvar. Kök, rum och hall, så inte känns det som om vi har kommit långt.

Kanske är det klart till jul. :)