onsdag, april 05, 2006

Mops

Om jag skulle ha ytterligare en hund (nu ska jag inte ha någon mer men om) så skulle det definitivt bli en hund av den här rasen. Den har humor, är stabil i psyket, är orädd och jag tycker den är ursöt. Det tycker inte alla. Nu har just en hund av den rasen nominerats till Sveriges fulaste hund. Det skriver jag inte under på.

Missförstå mig inte. Den härligaste rasen enligt mitt tycke är förstås phaléne, som yffen.
Han har också en stor portion humor, är otroligt lättlärd, förstår allt jag säger, är hur go´ som helst. Lite feg och gillar inte att gå ute när det regnar men annars är han den ultimata hunden.
Men jag har alltid haft en fallenhet för mopsar, vet inte varför.



11 kommentarer:

Bloggblad sa...

Näe, inte mops...

Lycka till med ditt manus!

Monica med yffen sa...

Joo, de är härliga.

Tack! Har just skrivit ut tre omgångar, 750 sidor, som jag ska skicka iväg för refusering hos tre förlag.

Anonym sa...

Oj, så många sidor. Bra jobbat! Phalene, vad är det för ras? Har aldrig hört talas om den. Hur stor? Jättesöt är han.

Monica med yffen sa...

Phaléne är samma ras som papillon men phalénerna har hängande öron (alltså mycket finare:)). Det är en dvärgras men yffen är liten för att vara en phaléne så han är ungefär lika stor som en stor chihuahua och väger 2,5 kg.

Anonym sa...

Mopsar...dom är ju gulliga. Men själv vill jag ingen ha. Lite för glosögda för min smak.

När vi är ute och går med Adina och Tjorven frågar dom hur gammal valpen är. Hehe

Monica med yffen sa...

Vår katt är lik en mops så en mops skulle passa in här.:) Skämt å sido, de är urgulliga, tycker jag.

Monica med yffen sa...

Yffen blir också alltid tagen för en valp. Kanske för att han är så valpig och studsig i sättet :) Och liten förstås.

Bambi sa...

Han är verkligen jättesöt! ibland funderar jag på om inte vår lilla skatt, skulle behöva en kompis :-)

Monica med yffen sa...

Bambi: Jag hade också såna funderingar förut men yffen gillar inte ens när bästa kompisen kommer in här.

PGW sa...

Nää inte en mops!

Yffen mycket sötare!

Monica med yffen sa...

Klart yffen är sötare:)men mopsar är också söta och speciella, vad jag har förstått.