onsdag, april 05, 2006

Färdig!

Nu är jag klar med pappas berättelse och har tre tunga pappersbuntar á 250 sidor att skicka iväg (det blir nog dyrt) till tre förlag som får en refusering till att ta itu med. Besked räknar jag med att få om ett halvår.

Alltid när jag har avslutat ett manus känns det som om jag är tillbaks till verkligheten. I alla fall för ett tag, tills jag börjar på nästa. Men nu blir det inget nästa manus förrän i höst när vår ryska tjej åker hem. Nu ska här inredas i det nya rummet i källaren och vårt rum ska inredas just till henne så att hon har ett eget rum när hon kommer.

Ikväll har vi nyinvigning på jobbet. Fick själv en inbjudan (som skickas ut till kunderna automatiskt) men jag fick min skämtsamma ledighetsansökan avslagen. Tusen kunder är speciellt inbjudna och det blir säkert till att jobba så att det ryker.

13 kommentarer:

Gagga sa...

Härligt att vara klar med ett projekt! Håller tummarna för dig!

Anonym sa...

Skönt. Nu har du jobbat på bra.

Nyinvigning?? Har dom byggt om?

Skönt när det finns mycket att göra då går tiden fort. Fast där är det väl alltid mye kunder

Anonym sa...

Åh skönt att få det färdigt. Jag hoppas du får tre flotta kontraktsförslag att begrunda och smaka på:-)

Jobba på så det ryker!

Monica med yffen sa...

Gagga: Ja, det är skönt men imorgon kommer det att kännas tomt...

Gunnel: De har byggt om helt och hållet. Du får väl titta in...

Anne-Maj: Det blir nog refuseringar men det gör inget. Jag ger ut den på egen hand i så fall. Det gick jättebra sist.:)

Bambi sa...

Monica: Grattis, du har jobbat hårt! Det går säkert jättebra!

Anonym sa...

Näää....dom vill inte ha mig :O)

Monica med yffen sa...

Bambi: En bok blir det, på det ena eller andra sättet :)

Gunnel: Klart dom vill ha dig!

Anonym sa...

Det vet du väl att dom inte vill

Anonym sa...

Jo som kund förstås...men tji fick dom

Monica med yffen sa...

Gunnel, du får ringa dom igen.

Monica med yffen sa...

Jag tyckte att det tog lång tid men jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg när jag började. Ett halvår sedan, kanske?

Hos förlagen har jag inga större förhoppningar men jag ger ut den själv annars.

Anonym sa...

Rätt tänkt. Att bara lägga undan ett sånt stort arbete - det kan du barainte. Jag håller tummarna för dig. Lycka till med förlagen!!

Monica med yffen sa...

Eva: Tack!