måndag, april 17, 2006

Köttätande växter

Dottern har en fallenhet för köttätande växter. Hittade en butik, Brutala Blommor, via Internet. Den ser spännande ut.

Det gör inget om någon geting eller två går åt i sommar. Spindlar, flugor och de äckliga bananflugorna om höstarna kan gott hamna i en sån växt, de också.

Dotterns köttätande växter är små. Den här butiken hade några som var gigantiska.

Butiken åker i alla fall ut på turné och kommer till Ängsö slott utanför Västerås den 26-28 maj. Vi ska se till att åka dit och införskaffa fler flugfångare.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bananflugor är inte kul. Kanske man skulle ta och boka in ett besök på Ängsö. Fast det kommer jag att glömma i alla fall. :O)

Anonym sa...

Undrar om dom äter katter? Å andra sidan äter mina katter bananflugor, så jag har aldrig det problemet. *skratt*

Monica med yffen sa...

Gunnel: Jag har skrivit in det i almanackan.

Rita: De är stora, min inte fullt så stora :) och jag tror att de föredrar insekter.

Monica med yffen sa...

MEN inte fullt så stora, ska det förstås vara.