torsdag, april 27, 2006

Sökträffar

Den vanligaste sökningen med träff till min blogg är "Dialog Tolkservice" (som anges på Telias fakturor när barn har ringt in pengar till Habbo och telefonräkningen plötsligt blir skyhög, vilket ju också drabbade mig tidigare). Jag får två eller fler besökare varje dag som har sökt på det företagsnamnet. Jag gjorde själv en sökning på orden och fick bara sju träffar. Lite förvånande. Lider så många föräldrar över sina telefonräkningar i tysthet? Konstigt att fler inte har skrivit om det på nätet.

~~

Som jag skrev igår, så fortsätter försvarets dataavdelning att bevaka barnhemmets blogg. Nu har de gjort det i 22 timmar och 30 minuter. Varje gång jag pingar nyligen, dyker de upp och återkommer med jämna mellanrum och nu får de vara på sin vakt för snart ska jag pinga igen. :)

6 kommentarer:

Cornelia sa...

vad tror de - att du är spion av något slag?

Monica med yffen sa...

Jag önskar jag visste. Kanske är det helt oskyldigt - att det är ngn anställd som surfar runt, men 22 timmar??

Anonym sa...

Men det kan lätt bli en massa timmar när man använder flikar. Man ser nåt, låter sidan vara kvar och tänker att man ska kolla upp det senare.

Monica med yffen sa...

Så kan det vara, hoppas det.

Anonym sa...

Nu börjar det bli spääääännnande!

Monica med yffen sa...

Lite som en thriller, eller hur?