måndag, april 03, 2006

Konstiga rutiner

Klockan är halv tolv. Snart natt men jag ska ändå sätta mig och skriva slutet på pappas berättelse. Rutiner och sömn för mig har det blivit hur som helst med sedan jag började jobba kväll. Det är svårt att gå och lägga sig när man kommer hem från jobbet vid 23-tiden. Oftast sitter jag uppe till halv två på natten men måste likväl upp halv sju eftersom yffen ska ut.

Efter hundpromenaden är det svårt att skriva eftersom jag är alldeles för trött. Oftast sover jag en eller två timmar då, vilket innebär att jag är lika pigg kvällen och natten efter, trots att jag inte jobbar. Och på den vägen är det…

Jag är nattugglan i samhället och får se saker som inte andra ser. Till exempel två råbockar med jättefina horn som tillsammans har spatserat i vår trädgård varje natt. Lite ovanligt att två bockar håller ihop och den senaste tiden har de båda gått sakta framåt, med stapplande steg och sett väldigt trötta ut. Nu är det bara en kvar och han ser så ensam och övergiven ut.

Rävar springer också omkring här utanför om nätterna och vem vet, jag kanske snart får se det där lodjuret som håller till i krokarna. Det kanske inte är så dumt att ha lite konstiga rutiner ändå.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är också en nattuggla. Rofyllt om nätterna. Det är då tankarna får jobba - i lugn och ro.

Bambi sa...

Kan bara instämma, jag är inte gjord för morgonstund...

Anonym sa...

Jag är en morgonmänniska.
Men sover nog just nu lite för lite.
Antagligen har den ene råbocken gått iväg för att kolla in någon snygging

Monica med yffen sa...

Eva och Bambi: Det är verkligen rofyllt om nätterna även om jag tycker att tidiga mornar också är bra, då dagen blir längre och man hinner göra så mycket mer.

Gunnel: När jag jobbade som "vanligt" var jag nog mer en morgonmänniska men jag anpassar mig väl efter hur livet ser ut.

Anonym sa...

Jo det är nog så vi är funtade. Tur det.
Den 18 april blir Kotten hämtad. Vi får njuta av honom i två veckor till

Monica med yffen sa...

Ibland får jag inte mail om att det kommit nya kommentarer. Den här gången var det så.

Vad mysigt att ha kvar Kotten ett tag till. Det har du nog inget emot. Annars kan jag ta hand om honom. :)