tisdag, april 18, 2006

Lokalt regn

På väg hem från ridhuset ikväll var det helt molnfritt, solen sken och vore det inte för den gråtrista naturen skulle man ha kunnat tro att det var en härlig sommarkväll.



Längre bort fanns ett väldigt lokalt regnmoln som det fullkomligt vräkte ner från.



Vi närmade oss ovädret allt mer och jag började fundera om det rentav var hemma hos oss det regnade men K försäkrade mig om att så inte var fallet.
(När jag tog den här bilden stod fyra älgar på andra sidan vägen men jag
missade dem med kameran.)



Om man tittar riktigt, riktigt noga under den röda pilen ser man två
tranor medan vi närmar oss det väldiga regnmolnet.



Och när vi kom hem vräkte både regn och hagel ner över oss. :)

8 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Snacka om lokal nederbörd.

Och de där tranorna... hum... jäkligt små va? :-)

Monica med yffen sa...

Ja, de syns dåligt men om du klickar på bilden så att den blir större, kan du se dem lite bättre. :)

Monica med yffen sa...

Hm, nu förstorade jag bilden och jag tror att jag har placerat pilen fel. Tranorna står nog direkt under solskenet. Så går det när man har en karl som kör alldeles för fort när man ska ta bilder. :)

Cornelia sa...

ser inga tranor, men bilderna är vackra ändå

Anonym sa...

Vilka härliga bilder du har fått till. Tänk vad naturen kan bjuda på

Monica med yffen sa...

Cornelia: Jag ser dem inte heller när jag förstorar bilden men de fanns där, jag lovar :) Han körde nog för fort...

Gunnel: Lustigt med det där molnet och att det precis var beläget här, när vi kom hem.

Bloggblad sa...

Jäklar - jag har fått konkurrens i mitt fågelfotande!

Monica med yffen sa...

Jag var först! :)