måndag, mars 06, 2006

Tandläkaren igen

Om alla hade en tandläkare och tandsköterska som min ordinarie, skulle det inte finnas något som hette tandläkarskräck. Båda ger ett enormt förtroende och det känns inte ens när de håller på i munnen. Vem kan annars hålla på att somna vid en rotfyllning? Nästan i alla fall.

Den tand som har värkt, visade inte längre några tecken på liv. De gjorde en test med elektriska stötar och den var alltså helt död. Förmodligen har den dött med den värk jag har haft men det är min uppfattning, tandläkaren nämnde inget om det. Däremot höll hon med om att den tand som det börjades en rotfyllning på, behövde rotfyllas och det var den hon fortsatte med idag. Den andra värker ju inte längre eftersom den är död så nu är värken borta, solen skiner, det har slutat snöa - och allt är frid och fröjd.

En riktigt bra dag.

10 kommentarer:

Bambi sa...

Så bra att det löste sig och att du inte har ont!

Monica med yffen sa...

Otroligt skönt! Det känns som om jag har haft tandvärk i en månad, ändå var det bara några dagar.

Anonym sa...

Skönt att få ett normalt liv tillbaka.

Monica med yffen sa...

Gunnel och Anne-Maj:
Nu är allt normalt igen. Har jobbat några timmar ikväll och mår hur bra som helst. Man uppskattar att det är lugnt i munnen såna här gånger. :)

Anonym sa...

Vad skönt. Tandvärk är hemskt. Man kan inte tänka på något annat än den molande värken.

Monica med yffen sa...

Eva: Ja, det känns som om man är pånyttfödd igen. :)

Batbut sa...

Så skönt! Och att tiden går frammåt, 2 månader är ju ingenting!

Monica med yffen sa...

Nej, två månader går i en rasande fart!

Elisabet. sa...

Lyckliga dig!
Ja, jag med är befriad. Ska dit nästa vecka och börja rotfylla på riktigt. Min tand är INTE helt död, det kan jag lova .., det kändes när tandläkerskan pickade nere bland nervknippena.
Huuuuu ..., jag bävar!

Monica med yffen sa...

Det är konstigt men jag har redan glömt hur hemsk värken var trots att det bara har gått några dagar.
Lycka till med din tand. Det är i alla fall tur att det finns bra bedövningar!