lördag, mars 04, 2006

Favoritlåten

Nu har jag varit in på svt.se och lyssnat på kvällens bidrag till Melodifestivalen. Det händer sällan att jag fastnar för en låt direkt men det gjorde jag nu. Jessica Folckers bidrag. Just nu lyssnar jag på den för fjärde gången. Det är en riktig "gåshudslåt" och jag ska nog lyssna på den en femte gång.

Resterande bidrag var inget att ha. Kanske Kayos då, men den är inte alls i samma klass som den här. Hoppas att Jessica F gör ett bra framträdande också och att folk röstar rätt ikväll.

9 kommentarer:

Bloggblad sa...

Inte för att jag bryr mig så särskilt om vad andra gör, men jag fattar inte bara hur man kan föda barn och mitt i bröstmjölksflöde och avslag orka med ett sånt jippo.
Vad betyder mest? Babyn eller framträdandet? Skulle jag gärna vilja veta...

Monica med yffen sa...

Kanske är det för att hon har en så stark låt? Personligen skulle jag inte ha en tanke på något annat än barnet och det är ju heller inte helt säkert att hon ställer upp. Det är en stand-in redo att sjunga låten, vad jag förstår. Hoppas att hon gör den lika bra i så fall.

Gagga sa...

Den låten måste vara överjordisk om den går före en nyfödd "bäse". Ska bli intressant att höra :)

Monica med yffen sa...

Jag har lyssnat på den 12 ggr nu, minst. Men har läst andra bloggar där jag inte ser någon som gillar den speciellt. Och de här hemma utbrister; "Nej, inte igen!" varje gång jag sätter på den. I mitt tycke är den i alla fall super! :)

Monica med yffen sa...

Du missade inget förutom Jessica Folcker då. Jag undrar om svenska folket har glömt att de måste kvala in till den stora tävlingen det här året. Det verkar inte som det.

Monica med yffen sa...

Fel. Det verkar som det, menar jag förstås.

Monica med yffen sa...

Jo, Jessica Folcker var väl bra? De andra vet jag inte vad jag ska säga om...

Carola är med nästa lördag, du får titta igen då. :)

Bloggblad sa...

Jag gillade förstås den med sopranen och körsångarna!
Och så gillade jag Kayos låt. Synd att hon åkte ut.

Monica med yffen sa...

Jag förstod. :)