fredag, mars 24, 2006

Att plocka eller inte plocka...

Här plockas det alltid, alltid upp efter yffen. Flertalet plockar inte upp efter sina hundar i det här samhället och att döma av det som ligger kvar på marken eller dyker upp nu när snön smälter, verkar det som om flertalet också har stora hundar. Så de borde ju synas. Jag menar, en hund står ju ganska krökt när den håller på.

I vår häck har någon stor hund valt sin toalett och trots det plockar inte ägaren upp. Jag bara väntar på ett tillfälle då jag kan ertappa dem och räcka över en påse till ägaren.

Så här kan det gå, om det vill sig illa…och äckligt är det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fy böveln. Det hade jag ingen aning om. Här böjer vi också på ryggen så fort någon gör det stora. Det är ju äckligt att bara låta det ligga kvar. OK..jag erkänner...jag tar inte alltid upp det i skogen. Beror liksom lite på var dom sätter sig. Jag går heller inte ner i dikena.

Bloggblad sa...

Skogen och dikena - det är okej. Där går inte jag. Men i snön utmed promenadvägen känns det rätt äckligt. Fast det tycker jag iofs om alla gula pissbroderier också, även om jag inte tycker rätt bra om hundar. OBS! Gäller endast fostrade varianter!

Monica med yffen sa...

De gula pissbroderierna smälter bort. :)

Folk är som strutsar som stoppar huvudet i sanden när det är snö. Som om allt skulle försvinna i snön på något sätt. Det är bra äckligt ute på trottoarerna nu när en del av snön försvunnit.