torsdag, mars 23, 2006

Frisk

Influensaviruset håller envist i sig även om jag är klarare i skallen nu. Jag är glad att ändå vara frisk från det här. Tänk, att det faktiskt klassas som en sjukdom.

Jag gjorde testet för skojs skull och har inte ens hört talas om vissa märken.
Däremot blir jag lite brydd över det här med att sätta dit Mercedes som en av lyxvarorna. Det är ju faktiskt skillnad på Mercedes och Mercedes. Nu är jag dålig på lyxbilar men säkert finns det någon som slår Mercedes med längder.

Både K och jag är enkla människor utan någon som helst fallenhet för flärd. Ändå vägrar K köra annat än Mercedes, helt enkelt för att det är en bra bil. Vi är väl medvetna om att det sticker i ögonen på somliga. Vi har ingen lyxvariant men ändå har han bytt ut modellangivelsen baktill för att få lugn och ro. Ju "sämre" modell, desto lugnare blir folk. Löjligt, men sant.

Vi kör Mercedes men i övrigt är det enkelhet som gäller för oss och vi lider inte av lyxorexi. :)

7 kommentarer:

Bambi sa...

Och det klassas som sjukdom??? Undrar vad riktigt sjuka människor tycker om det? Visar bara att vissa människor har på tok för mkt pengar! Eller nåt... Även om jag hade mkt pengar, har jag väldigt svårt att tänka mig att köpa en väska för massor av tusenlappar...
Nä, den sjukdomen finns inte här hellre :-)

Lyckliga Grodan sa...

jag är rätt frisk.. fast jag är lite som din K.. vissa märken förknippar jag med kvalitet.. och då har jag svårt att köpa något annat.. fast sett i ett större perspektiv är det inte lyxvaror jag pratar om..
och så kör jag fiat.. liten plåtburksfiat.. det diskvalificerar väl mig helt från diagnosen lyxorexi..

Anonym sa...

Hehe Moncia, K har nog en liten släng av det i alla fall. (Skojade bara.)
Skönt att höra att ni blivit friska igen!
Jag säger som Grodan att vissa märken måste jag ha. Jag köper t.ex skor väldigt sällan...men när det är dags för nya promenadskor då blir det Ecco. Det är den enda skon som jag inte får skavsår av.
Jeans däremot har jag faktiskt släpp lite på. Förr var det bara Levis som gällde.

Anonym sa...

Förlåt Monica. Jag trodde ni hade blivit friska. Får säga att det är skönt att det börjar klarna i alla fall.
Läste för fort där i början.

Monica med yffen sa...

Bambi: Jag skulle inte heller lägga tusenlappar på en väska. För mig vore det ett fullkomligt slöseri men alla är olika...:)

Lyckliga Grodan: Det är ju skillnad på lyx och kvalitet också. Lyx behöver inte vara kvalitet och kvalitet behöver inte vara lyx. Oj, vad krångligt det där lät men det högsta priset kanske inte ger den högsta kvalitén, egentligen.

Gunnel: Men det är ju inte lyx direkt utan mer kvalitet och komfort. Artikeln syftade på de personer som absolut måste ha det dyraste märket. Där ligger vi nog i lä, både du och jag.:)

Gagga sa...

Handlar sällan o kostar kanske på mig lite dyrare kvalitetsgrejer sådana gånger. Lite design/märkesbög är jag nog om jag ska vara ärlig. Men kan inte på något vis anses som lyxig.
Varma kryapåerhälsningar till hela familjen!

Monica med yffen sa...

Tack, Gagga, vi ska försöka krya på oss men viruset verkar starkare. :)