fredag, mars 24, 2006

Mer influensatjat mitt i natten

Lustig influensa det här...

För mig började den med feber och ledvärk.

För dottern började den med feber och halsont.

Sedan kom hostan. För oss båda. Vi hostade ikapp, som om vi hade kikhosta båda två.

Dottern tappade rösten.

Plötsligt ikväll upphörde hostan för oss båda och vi blev otroligt snuviga.

Här sitter jag mitt i natten. Är lika pigg som om jag skulle ha druckit fem koppar kaffe. Trodde förstås att febern var borta. Men icke. 39,5 har jag just nu.

~~

Och båda har vi fått fjädrar och näbbar.

Hon kvittrar och jag kvackar...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hosta är jätte jobbigt, som även, feber och det som hör till. Hoppas ni kryar på er fort!
Jag hade ju min "sväng" över jul och nyår, 5 veckor tog det, utan röst.

Anonym sa...

Fått ankfötter?:-) *skrattar* Nä, nu ska jag vara snäll och tycka synd om dig!

Monica med yffen sa...

Rita: Den värsta hostan försvann plötsligt och ersattes av rinnsnuva. Har aldrig varit med om något liknande. Stackare, fem veckor måste ha känts som en lång tid.

Anne-Maj: Jag inbjöd till det. :)
Och jo... Visst börjar det växa ut lite simhud mellan tårna. En fågel med influensa alltså?

Anonym sa...

Usch det där låter jobbigt.
Du är det inte svårt att snyta en näbb :O)

Krya på er nu!!!

Monica med yffen sa...

En näbb är lite hårdare än en näsa, annars går det bra.

Tack, M är bättre men för mig verkar det starta om på nytt nu.