fredag, mars 03, 2006

Fylla på bagaget

Ibland är det vissa saker man ser och hör som fastnar och jag har gått och tänkt på Peter Jöback hela dagen. Eller inte på just honom men på något han sa i morgonsändningarna på tv. Han sa att han hela tiden fyller på sitt bagage med nya erfarenheter för varje sak han företar sig. Och så är ju livet .

Det är också där det har blivit tommare för mig, alltså i mitt bagage, de senaste åren då jag inte längre jobbar på det sätt jag gjorde tidigare. Jag sitter hemma och skriver, jobbar varannan kväll men de kundkontakter jag har då blir så korta att de inte just fyller på mitt bagage på något sätt.

Just det där har jag gått och tänkt på. Vad jag kan hitta på för att fylla på bagaget. Jag älskar livet som jag lever nu, det är inte det, men jag vill fylla på det med nya lärdomar och erfarenheter, som jag gjorde tidigare.

Jag har alla möjligheter när det gäller tid och så kommer jag inte på vad jag vill göra.

4 kommentarer:

Monica med yffen sa...

Frågan är med vad man ska fylla på.

Eller ska man leva på gammalt? Det finns ju en hel del erfarenheter i det gamla bagaget men nya ger en kick och kan aldrig bli för många.

Gagga sa...

Önskar ibland att det stannade till så att jag hann bearbeta alla intryck innan nya pockade på.

Monica med yffen sa...

Jag kanske kan ta över några från dig? :)

Monica med yffen sa...

Du hänger ju med i deras nya erfarenheter. Här är det inte så stora förändringar för M än.