måndag, mars 20, 2006

Elgiganten fixar kunder åt Power

Jag ska bekänna att den gamla Nokiamobilen som jag skrev om tidigare, inte fungerade så bra. Eller fungerade inte alls, för att vara mer exakt. Jag hade inget annat val än att titta på en ny mobil. Och Elgiganten hade ett bra erbjudande, nämligen det här:




Vi åkte dit i veckan, stod och väntade in försäljaren och jag förklarade vilken telefon jag ville ha. Han tog fram reklambladet med erbjudandet och sa att det var feltryckt. När jag stod som ett frågetecken framför honom, förstärkte han det hela med att rita ett osynligt kryss över annonsen och säga:

”Den annonsen skulle överhuvudtaget inte vara med. Och det är inte första gången det händer”

varvid han nonchalant vände sig om och fortsatte:

”Då kollar vi på en annan telefon”.

”Knappast”, sa jag. ”Då ska jag inte ha någon alls”.

Han ryckte på axlarna och när jag gick därifrån tänkte jag på butiken där jag jobbar. Om vi har en vara felmärkt eller felannonserad, får kunden varan till det utannonserade priset. För oss blev den här resan bara fem mil lång men säkert kommer det fler långväga kunder för att höra att annonseringen är felaktig.

Vi har köpt både spis, diskmaskin och tvättmaskin hos Elgiganten men det var också allt. Hädanefter är det sluthandlat där.

Power hade ett liknande erbjudande på mobiltelefoner. Och deras erbjudande gällde fullt ut. Snabbt och smidigt köpte vi två telefoner där, av en trevlig försäljare.

Elgiganten fixar kunder åt Power. I fortsättningen kanske det blir fler än vi.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det där var dåligt gjort av Elgiganten. Dom börjar kanske bli för stora. Men dom ska passa sig. Finns många konkurrenter

Bloggblad sa...

Så dumt.
Och jag pysslar om min urgamla nalle så att den ska hålla i många år. Blev så glad när jag fick ta över makens gamla för ett par år sen - med klocka i! Det hade jag inte i min förra....

Duger så gott när jag ska ringa och be maken sätta på potatisen eller komma och hämta mig.

Monica med yffen sa...

Gunnel: Egentligen skulle jag väl stått på mig mer men jag tappade lusten för att köpa något där överhuvudtaget. Och ja, deras konkurrenter finns runt hörnet. Flera stycken.

Bloggblad: Jag önskar också att jag hade en gammal. Ingen fungerade så bra som min gamla 686:a.

Bambi sa...

Jag köpte en ny iom att min andra "dog" Maken är dock lite ironisk, han tycker jag behöver 2 knappar- ring och stäng av! :-))

Jag är ju inte så teknik intresserad....Vill bara att det ska fungera..!

Monica med yffen sa...

Jag behöver egentligen också bara två knappar...