måndag, mars 20, 2006

Drabbad av kusinerna

Dottern är fortfarande sjuk. Väldigt sjuk. När den febernedsättande Alvedonen slutar verka, skjuter tempen iväg mot 40 grader och hon är knappt kontaktbar.

Ringde jourhavande läkare igår eftersom jag varken hört eller läst att någon influensa är på gång för tillfället och jag fick veta att det finns en kusin till den stora influensan som härjar nu. Det är förmodligen den dottern drabbats av.

Lite lustigt det här med kusiner hit och dit. Förr, när jag trodde att hon hade fått vattkoppor för andra gången, var det också en kusin. Och jag har för mig att hon hade en kusin till en influensa för några år sedan men då var hon inte hälften så sjuk som hon är nu.

Kusinerna dras till min dotter. Släkten är värst, heter det ju.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med kusiner är lite "klurigt" ibland!
Vill till att hitta dom alla.

Monica med yffen sa...

Ja, de är nog många. :)

Anonym sa...

Stackars M. Akta er för släktträffar :O)

Monica med yffen sa...

Vi ska akta oss. Kusinen har drabbat mer än halva klassen,
t o m läraren (A) men hon är frisk nu. Och usch, vad dålig M är. Har inte hört henne säga ett ord på flera dagar. Nu ska jag till apoteket en vända till.