fredag, mars 17, 2006

Sjukt

Jag skulle ha fyra dagar, torsdag till söndag, helt lediga för att skriva men så blev det inte.
Dottern blev sjuk. I och för sig skulle jag kunnat skriva ändå. Hon klarar att serva sig själv. I vanliga fall, det vill säga. Så sjuk som hon är nu, har hon aldrig varit. Idag har hon inte sagt ett knyst. Nickat några gånger och legat och sovit med skyhög feber precis hela dagen. Och då skulle jag ju kunna skriva i lugn och ro, men det går inte. Kan inte koncentrera mig när hon är så dålig. Måste gå in till henne stup i ett för att kolla att allt är okej. Som sagt, jag har aldrig sett henne så här. Det är ovanligt att hon inte säger ett ord. Inte ett enda ord på en hel dag. Tror inte att jag kommer att kunna sova ordentligt i natt heller.
Hönsmamma? Jag?

K har spelat plojmatch i hockey ikväll, med sitt jobb. Mot VIK. Han spelar inte hockey i vanliga fall och gången var på något sätt knäande när han kom hem. Sedan fullkomligt dunsade han ner i soffan, satt där en stund innan han gick och la sig. Så tidigt har han aldrig lagt sig förut. Gamla gubbar ska inte vara ute och leka hockeyproffs.:)

Så här sitter jag, med en febrig dotter i ena rummet och ett stelt 47-årigt hockeyproffs-wannabe i det andra rummet, en yff hos dottern och en katt hos hockeyinvaliden. Och jag har alla möjligheter att skriva nu. Det tänker jag göra också.

Några timmar till orkar jag hålla mig vaken. Jag vet, jag skulle inte blogga förrän det andra skrivandet var klart, men nu blev det så ändå. Bara den här gången.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Sånt e livet :-)

Lyckliga Grodan sa...

låter som ínfluensa... dottern alltså..
maken..ja..det där känner jag igen..ledbrutna gubbar..som tror att de är sådär en tjugo år.. fniss..

Morgondimma sa...

Hoppas dom kryar på sig båda två, fast jag misstänker att "gubben" är ännu stelare idag *S*

Monica med yffen sa...

Anne-Maj: Har du också ett hockeyproffs-wannabe? :)

Lyckliga Grodan: Mer än halva hennes klass har samma sak så det verkar vara någon sorts influensa (men media brukar rapportera när något är på gång, har inte hört något om den här).

Ja, han är ledbruten idag. :)

Morgondimma: Jodå, gubben är stel. Han får använda händerna till hjälp för att förflytta benen idag.:)

Bambi sa...

Hoppas de kryar på sig båda två!

Bloggblad sa...

VVV= värme, vila, vätska. Stackars liten.
Jag kommer inte in på min blogg idag alls. Och inte på Gunnels, den var borta redan igår, jag som skulle gratulerat henne igår.

Och världen får klara sig utan dagens bloggblad...:)

Monica med yffen sa...

Jag har märkt att era bloggar är försvunna. Vad är det som händer?
Kanske för att de börjar på "Bl" båda två? Nä, det kan det väl inte vara...

Monica med yffen sa...

Jag ska hälsa M. Inte K.:)

Vi ses på din nya blogg!

Batbut sa...

Din helg verkar ha gått i samma tecken som min *S*. Ska vi kosta på oss en husmorssemester nu?

Monica med yffen sa...

Ja, Batbut, jag tror att vi gör det!