söndag, december 18, 2005

Söndag morgon

Försover mig och kommer på att mina jobbarkläder ligger kvar i tvättmaskinen (jag har bara en uppsättning) . Några timmar kvar tills jag åker till jobbet och både torktumlare och torkskåp saknas i det här huset. Pannan = 30 grader.

Jag får börja elda, nyvaken och eländig.




Hänger jobbarkläderna i pannrummet. Det finns en chans att de hinner torka, annars har jag inget annat val än att sätta på mig dem blöta.

Yffen gnäller och vill ut. Jag har inte vaknat till än när jag slänger på mig kläder. Men det gör jag när jag kommer ut och inser jag att det börjar nu; skrapandet av bilen, snöiga och isiga vägar...




En kul morgon, med andra ord.

Det finns i alla fall hopp om en vit jul och det är lika spännande varje morgon att se vilka nattliga besök vi har haft. I natt var det ett rådjur.





Snart bär det iväg till jobbet och det blir en lång dag. Är inte hemma förrän 22.30 igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, Milda makter! Sitter här i flannelbyxor och ska snart göra godis. Lider med dig. Jag skickar julklapp till dig (torktumlare)

Monica med yffen sa...

En torktumlare är precis vad jag behöver. Tack, tack! :)

Hoppas godiset blev lyckat.