söndag, december 11, 2005

Platta små julklappar

Sitter här med papper och penna framför mig. Är sen med att köpa julklappar och jag vill komma på vad jag ska köpa innan jag ger mig ut i julträngseln.

Att köpa något till dottern är inte lätt längre. När hon var liten var det bara att gå runt och plocka kläder i ens egen smak och leta efter leksaker från hennes önskelista.

Nu är det helt annat. De gånger vi går runt i affärer tillsammans och jag håller fram något jag tycker skulle vara snyggt, är det som att dra ner en rullgardin framför henne.
”Varför ska du alltid ta fram det fulaste?”
Hon sveper sedan iväg mot kläderna med prislappar där det står 800-900 eller mer med ett litet märke på som betyder att det är ett helt acceptabelt plagg att ha till skolan.
Från JC eller Stadium förstås.
”HM, KappAhl och Lindex har bara töntkläder”, får jag veta.

Så, nu blir det små platta paket innehållande presentkort i hennes paket.

- Presentkort från Stadium
- Presentkort från JC
- Presentkort från Hööks Ridsport
- Presentkort från Guldfynd
- Presentkort på ytterligare ett hål i örat.

+ en liten bekräftelse på att hon får gå hoppkurs på ridskolan under jullovet.

Några saker eller kläder som genast kommer att slängas in i en garderob för att glömmas,
tänker jag inte köpa.

Guu, så tråkigt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill ha den från Hööks!

Monica med yffen sa...

Jag hoppas hon köper sig en ny ridhjälm så kan jag ta hennes gamla. :)

Anonym sa...

Du får ta min gamla! Den är inte godkänd, men ska väl hålla????
Min dotter tyckte den plastiga JOFA hjälmen var ful, så snäll var jag som köpte en ny i sammet till henne... Den kan du få...

Monica med yffen sa...

Förhoppningsvis köper dottern en sammetshjälm och jag kan ta hennes plastiga. :)