tisdag, december 20, 2005

Personlig present

Jag försöker tänka ut något bra att skicka till vår tjej på barnhemmet i Ryssland.
Det här paketet kommer garanterat fram till henne eftersom hon kommer att få det levererat av andra barn från barnhemmet som kommer till Sverige i jul.

Duschkräm, tandkräm, shampo, tvål och balsam är givet men jag skulle vilja skicka med något mer, bara till henne.

Kläder får hon dela med andra. Det är i och för sig okej men jag vill att den här saken ska vara till henne personligen.

Smycken, Barbiedockor, freestyle etc får hon inte behålla. På barnhemmet gäller djungelns lag och hon är för liten för att försvara sig.

Det måste vara något som inte är attraktivt för andra men som hon ändå kan få glädje av.

Det är inte lätt…

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en knepig situation, hoppas ni kommer på något.

Monica med yffen sa...

Lustigt att jag inte kan komma på någonting som kunde vara passande. I vanliga fall brukar det dyka upp i alla fall en idé men nu är det helt tomt.

Lyckliga Grodan sa...

har precis hunnit läsa ikapp.. vad skönt att hon var kvar.. hoppas att paketet kommer fram..

Anonym sa...

Någon foto eller liten grej som hon kan ha i fickan? Jag funderar.. hur det var att vara liten och vilja ha något.

Monica med yffen sa...

Lyckliga grodan: Ja, det är skönt. Annars hade jag nog bokat första bästa flyg och åkt dit.:) Paketet ska ett annat barn som kommer hit till Sverige över julen, ta med sig till henne så vi vet säkert att hon får det och det är skönt.

Anne-Maj: Det var en bra idé med något litet hon kan gömma. Ska klura ut vad det kan bli för något.