lördag, december 10, 2005

Blixtar och dunder


Så här såg mitt synfält ut igår, förutom att det blixtrade och rörde sig som ljusa lågor i det svarta. Har haft ögonmigrän någon enstaka gång tidigare och vet att det sitter i någon timme och följs av en hejdundrande huvudvärk. Den här gången satt det i längre. Närmare bestämt hela förmiddagen för att sedan återkomma på kvällen när jag jobbade.

Idag känns det som om jag festat två kvällar i rad och likadan ser jag ut, med rödsprängda ögon.

Det finns bara ett botemedel mot det här: att ta itu med allt som blivit ogjort och som gör mig pressad. Att släppa datorn för några dagar. Det som finns att läsa på olika bloggar, ligger ju kvar.

Idag ska K och jag hjälpas åt med renoveringen av källaren, huset ska städas och julpyntas den här helgen (eftersom jag jobbar nästa helg), hunden ska badas och kloklippas, katten likaså, julklappslistan betas av. Vore bra om jag hinner baka också. Och gärna skriva lite på pappas berättelse. Däremellan ska det handlas och lagas mat. Hunden måste ut några gånger.

I veckan måste jag kontakta MIA (Myndigheten för internationella adoptionsfrågor) och också kontakta en förening för ryskadopterade barn för att få lite råd, beställa tid för vigsel, beställa tid för läkarundersökningar inför adoptionen, tänka ut någon rolig julhälsning till barnhemmets hemsida, fixa till den. Och det är bara fjorton dagar kvar till jul. Vill inte ens tänka på allt jag måste hinna med före dess. Tror bestämt det börjar flimra för ögonen igen...

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Ta't lugnt! Dina stressymptom låter jobbiga. Jag är rätt van vid mina även om det också är tufft. Jag får en klump i halsen så fort det kör ihop sig.
Tur att jag är gift, så jag slipper det stressmomentet...

Monica med yffen sa...

Om jag bara kunde ta en sak i taget men jag tänker på allt som måste göras och blir så stressad och pressad att jag nästan sprängs... Ögonmigränen har hållt på till och från idag också och det är inte lätt att få något gjort.

Monica med yffen sa...

Jag skulle bara ta bort ett foto från ett inlägg här och hela inlägget försvann. Mamselamsen hade kommenterat där. F´låt, Mamselamsen, om du läser här igen. Det var inte alls meningen att ta bort en värdefull kommentar!

Anonym sa...

Hej
Är det någon som har kontakt med någon förening för ryskadopterade. Hur når man dem?
VIctoria Fors, Hultsfred