fredag, december 16, 2005

Jul längre fram istället?

Kan man skjuta upp julen? Bara någon vecka?

Jag kommer inte att hinna allt, idag är sista chansen att hitta de sista julklapparna och köpa all julmat.

Sedan jobbar jag hela helgen, en hel del extra timmar dessutom. Nästa vecka jobbar K dag och jag kväll + några extra timmar dag. De kvällar jag inte jobbar är det avslutningar både på ridlektioner och adoptionskurs.

På fredag, dagen före julafton, jobbar jag eftermiddag och kväll.

Bara att inse, det här går inte. Så... kan vi skjuta upp julen lite?

...och jag borde väl inte sitta här och skriva det här nu...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det var mycket bra ide! Tänk om man kunde göra? Har någon gjort det?

Monica med yffen sa...

Någon måste ju vara den första... :)

Bloggblad sa...

Enkelt. Skjut upp den en vecka och ta nyår i samma svep. Lätt som en plätt. Ingen kommer att märka det, mer än att julklapparna blev billigare på rea.

Monica med yffen sa...

Julklapparna klarades av idag. Julmaten likaså. Nyår är vi bortbjudna och jag jobbar båda dagarna. Vi lär nog snällt få fira julen nästa helg. Annars var det en bra idé. :)

Anonym sa...

Många önskar sig mera tid av tomten i år... men du hinner!

På något konstigt vis gör vi alltid det *ler*

Monica med yffen sa...

Det ser ljusare ut nu när julklapparna och maten har köpts. Resten är ju inte livsviktigt, egentligen... Det blir jul ändå.

Batbut sa...

Asch då, det brukar alltid lösa sig. På ett eller annat sätt. Och så blir det samma visa nästa år. Mysko! Fast jag kan skryta med att julklappar är inhandlade och inslagna, julkorten skickade och hälften av julmaten shoppad. Julspriten i skåpet. Saknas görs bara skinkan, julgodis och granen. Så jag är coooool *S*

Monica med yffen sa...

Granen saknas här också. Kom nyss hem från jobbet och nu ska jag storstäda. Man kan ha roligare för sig en lördagkväll men imorgon jobbar jag hela dagen och till 22 på kvällen, så jag har inget val.
Sedan är det bara baket och knäcken kvar.