torsdag, december 08, 2005

Köksplanering

Det är långt kvar tills det är dags att bygga om köket. Inte förrän till våren när tjälen gått ur marken kan vi (ehm... inte jag då men K) börja med utbyggnaden. Men det hindrar mig inte att redan nu planera hur det ska se ut även om jag lär ändra mig flera gånger.

Laddade ner Ikea Kitchen Planner och lägger in skåp, hyllor, spis, kyl. Flyttar, ändrar, flyttar igen, ändrar igen, tittar på det i 3D. Riktigt kul!

För någon månad sedan bestämde vi oss för att köpa en prisvärd kombinerad kyl/frys, side-by-side, med ismaskin och vatten men vi tyckte att det var lite onödigt att frakta hem den redan då. En miss av oss. Den är slutsåld idag. De liknande kyl/frysar som finns kvar är betydligt dyrare.

Det finns en annan lika prisvärd modell på ett annat ställe. För att vi ska ta hem den nu, måste vi flytta på alla bänkar och skåp och göra plats eftersom den är så mycket bredare än en vanlig kyl. En provisorisk flytt, alltså. Det blir ännu gräsligare i köket (K fick lov att slå sönder kakel för att få in en ny vattenkran för några månader sedan). Kaos i köket, kaos i källaren som just nu är under renovering men men...

Väntar man på något gott...

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Å, vad jag blir avis! Nytt kök. Jag får nöja mig med drömmar... skyller på att jag inte gillar matlagning eftersom köket inte är feng-shuiat... Maken går inte på det.

Monica med yffen sa...

Vi skulle inte heller kunnat rusta om det inte var för bilvinsten och den var väl en engångsföreteelse...

Snart är det kanske din tur att vinna!