onsdag, december 07, 2005

Ingen bra morgon

Det är ypperligt att ha en inhägnad tomt när det är becksvart och kulet ute. Bara att släppa ut yffen en stund utan att behöva ge sig ut själv innan det ljusnar. Men samtidigt bör man komma ihåg alla detaljer även när man är nyvaken. Hade helt glömt att det gapar helt tomt på sina ställen och att det inte är så inhägnat som det borde vara. Det kom jag inte ihåg förrän jag släppt ut honom, stängt dörren och fått syn på släpkärran utanför köksfönstret.

Då var det för sent. Yffen hade gett sig iväg någonstans i mörkret och jag hade inget annat val än att ställa mig i grindhålet och ropa det enda ord som han lystrar till sådana gånger. "Gooodiiiis!".
I vanliga fall borde han ha kommit genast men nu vet jag att det finns en löptik någonstans i närheten och jag fick stå där och skrika ordet godis fem-sex gånger innan han dök upp. Klockan sju på morgonen. Hade jag stått längre, hade säkert någon granne kommit ut med godis till mig.

Ingen bra början på dagen.

~ ~ ~

Det verkar vara läge att låsa sina rörliga bolån nu. Ringde nyss banken för att kolla upp det. Jag kopplades vidare. Till en gammal bekant, visade det sig. Det blev ett ganska långt samtal.
"Så ni bor där ute nu? Bla... bla... bla... Hört något av henne då? Bla... bla... bla... Jag hörde att hon adopterat. Bla... bla... bla... Så ni är också i adoptionstankar? Bla... bla... bla..."

Vi kom överens om att vi måste träffas någon gång (sånt som man alltid kommer överens om men som aldrig blir av) och la på.

Och jag hade glömt att fråga om boräntorna.

Hoppas att resten av dagen blir bättre. Nu blir det i alla fall till att skriva på boken och sedan adoptionskurs.

6 kommentarer:

Batbut sa...

skulle vilja se den grannen komma med godis *S*

Monica med yffen sa...

De måste ha trott att det slagit runt totalt...

Anonym sa...

Hur slutade morgonen?

Monica med yffen sa...

Om man räknar bort regn, rusk, dyngsura kläder och skor, så slutade den helt normalt, faktiskt!
:)

Anonym sa...

*skrattar*
Som en dränkt katt!

Monica med yffen sa...

...ja, både hunden och jag. :)