torsdag, december 15, 2005

I smyg

Förra inlägget skrev jag så snabbt som möjligt för att ingen skulle märka. K är nere i källaren och håller på med väggreglar och det känns lite dumt att bara sitta framför datorn medan han har fullt upp med renoveringen. Vad han missade att tala om för mig, var att han stoppat maten i ugnen. Jag tyckte väl att något luktade bränt… Inte förrän brandvarnaren satte igång, reagerade jag.

Det blev pizza istället. Och jag känner mig som en riktig mullig kvinnsgris… Men jag HAR fått massor av saker gjorda idag och när jag har skrivit det här ska jag göra mer. Då är det väl okej att skriva det här lilla stycket också, tänkte jag…

~~

Det här mailet ramlade in idag:


"Our University Enrollment department has been trying to contact you.
The date for enrolling in our 2 week degree program is ending on
Friday, December 16th, 2005.

As of now we can only offer you a BA, BSc, or a MA.

If you enroll by the due date then your degree of choice and transcripts
can be sent to you within 2 weeks.

Enrollment Office:
1-206-202-1674"


Trodde för ett ögonblick att det var ett av alla spammail men det här verkar seriöst. Och det är adresserat till mig. Universitet? Jag? Jag försöker läsa ut något som inte är okej med mailet men jag hittar inget. Det är ett seriöst mail som verkar ha kommit fel. Undrar vem stackarn är som inte får det...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att du kan smyga till datorn. Här hemma går det inte. Det SYNS! jag funderar på om den nya tvättstugan blir min skrivarlya, så jag kan gömma mig där...

Monica med yffen sa...

Så länge K är nere i källaren, så märker han inte...:)

Tvättstuga låter som en bra plats att gömma sig i.

Bloggblad sa...

Det där verkar vara ett betyg man kan köpa... det funkade så i vissa länder långt innan datorn uppfanns. Nu har det visst spritt sig.

Monica med yffen sa...

Man kanske ska köpa det och lägga till handlingarna...