söndag, juni 11, 2006

Varmt

Trots att takfläktarna har gått varma, har tjejerna lidit av värmen i natt. Vi bor i ett trähus, behöver jag säga mer?

Själva har ju K och jag flyttat ner i källaren där det är svalt och skönt. Ja, jag hade dåligt samvete ett tag. Men nu vet jag inte längre... Här inne är så varmt att man inte kan röra sig och tjejerna står och bakar! Hellre gör de det än går till badet. De fick tydligen nog av badande igår.

Så jag flyr det hundra grader varma huset som nu blivit ännu varmare av ugnen och sätter mig i svalkan under ett äppelträd. Och hoppas på att jag får något gott, nybakt till kaffet lite senare. :)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Mums vad gott du ska få det då :O)
Sitta där under trädet och bara njuta. Men visst är det härligt att sommmaren är här. Jag bara njuter.....

Bloggblad sa...

Här är också häftigt hett under taket. Men icke att jag kommer att gnälla. Jag har väntat så länge på värmen - jag sätter korsdrag och en drar igång en fläkt till natten.

Monica med yffen sa...

Gunnel: Jodå, vi njuter om dagarna. Det är nätterna som är som värst - men man ska inte klaga.

Bloggblad: Vi har alla fläktar igång men det hjälper inte mycket. I källaren är det svalt och skönt. Tjejerna får väl också flytta ner dit om det håller i sig.

Tankevågor sa...

Vilken energi de har, att baka i denna värme! Men det låter skönt att ha ett träd att sitta under.

Monica med yffen sa...

Jag förstår inte heller att de orkar. Baka var det sista jag själv skulle göra i den här hettan. Men de hade kul och det blev gott och jag fick en mockaruta till kaffet.

mossfolk sa...

Bor med i trähus men jag tror att hunden lider mer av värmen nattetid än jag... Det där med äppelträd och mockaruta lät verkligen inte fel!

Monica med yffen sa...

Hunden sover hos oss i källaren om nätterna och är ute på tomten om dagarna. Där hittar han skuggiga platser lite här och var. Någon långpromenad med honom har det inte blivit de här dagarna. Han verkar lida av bara tjugominuters promenader.

Anonym sa...

Samma här! Funderar på ett kök utomhus till nästa sommar:-)

Monica med yffen sa...

Men det var ju en bra idé!