tisdag, juni 13, 2006

Mästerfotografen

Dottern red näst sista gången för terminen på ridskolan och jag tog med kameran för att fota lite. Tyvärr har inte tjejen någon mästerfotograf till mamma.







En bild blev någotsånär:



Nåja, man ser i alla fall att det är full fart på hästen...

På hemväg sa dottern att hon ville att vi skulle stanna för att hon såg något som hon måste ta en bild på. När jag såg att hon skulle ta en bild motsols förklarade jag, mästerfotografen, att det kan man inte göra. Hon gjorde det ändå. Så här blev bilden:



Hmpf...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir så ridsugen...suck
Inget fel på den bilden inte. Det går att ta motsols om man använder blixt

Monica med yffen sa...

Ja, hm... det gör visst det. :)

Bloggblad sa...

Mästermamman ska nog hålla kameran lite stillare när hon trycker...:)

Monica med yffen sa...

Den var helt stilla, jag lovar. Det var objektet som rörde sig. :)

Tankevågor sa...

Ibland är det bra att inte lyssna på mamma utan inte ge sig. Se sån fin bild hon fick till. Duktig tjej! :D

Tankevågor sa...

OCH inte ge sig ska det stå.....

mossfolk sa...

Hm, jag bara undrar... Vad gjorde du samtidigt som du knäppte korten? ;) Men den sista bilden var riktigt fin!

Anonym sa...

Ibland lever kameran eget liv, så jag förstår mästerfotogaren. Larlingen är verkligen duktig!

Monica med yffen sa...

Londongirl: Jag ska inte ge henne fler råd när det gäller fotografering...

Karin: Jag var fullt koncentrerad på att ta bilder och höll kameran stilla. Testade lite olika inställningar i kameran bara :).
Den sista bilden när hon rider var helt svart från början men när jag la in mer ljus i bildprogrammet, fanns där faktiskt en bild!

Anne-Maj: Ja, jag tror inte att min kamera gillar mig. Så måste det vara. Får väl erkänna att lärlingen är duktigare än jag...