måndag, juni 19, 2006

Ändrade vanor

När det är sommar och fint väder lägger folk om sina vanor. Många storhandlar sent på kvällen. Jag tror inte att det skulle räcka om vi hade öppet till 23.00 - kunder skulle komma med fulla kundvagnar till sista sekund ändå. Nu har vi öppet till 22.00 och butiken är fortfarande full av kunder vid stängningsdags. Men jag bryr mig inte så mycket. Nu jobbar jag bara en kväll till, onsdag kväll, sedan är det fyra veckors semester som hägrar.

Torsdag är första semesterdagen och just då börjar också det dåliga vädret, läste jag i kvällstidningarna...

Midsommar brukar vi åka iväg till Dalarna tillsammans med andra familjer men i år stannar vi hemma. K ska låna en grävmaskin och gräva till för grunden på framsidan. Just nu är hela verandan bortriven och vi balanserar fram till dörren på en planka. Snart får vi balansera på samma planka men med två meters djup under oss. Gissa vem som kommer att rasa ner där först?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen! Varför inte ta baksidan?

Monica med yffen sa...

Vi kan inte stänga den dörren, altandörren, utifrån. Annars vore det bra att kunna använda den och slippa balansövningarna.

Tankevågor sa...

Ni bygger alltså en vallgrav! ;-)
Men vad skönt att din ledighet börjar snart. Vad tycker Yffen om balansövningen när han ska gå in? Eller bär ni honom för säkerhets skull? Då är det ju bekvämt med liten hund. Skulle aldrig ha gått med vår. Han ville inte bli buren när han blivit stora killen. Alldeles för tungt och bökigt.

Anonym sa...

Hehe...ni ska vara lite av cirkuskonstnärer denna sommar.

Monica med yffen sa...

Londongirl: Yffen blir lika osäker varje gång men han klarar det bäst av oss alla. :)

Gunnel: Du ska bara se oss i aktion - hela familjen på plankan. :)

Bloggblad sa...

Och hos oss är dörren på framsidan inplastad - huset målas. I dag fixade regnet en vilodag till målaren.
Jag saknar att inte kunna ha den inplastade värmepumpen igång. Fast på kylning då förstås...:)

Monica med yffen sa...

En värmepump på kylning skulle jag också behöva. :)