fredag, juni 16, 2006

Busringningar

Vissa barn har tråkigt när det är lov. Det är tydligt eftersom två (eller fler?) av dessa uttråkade barn busringer hit. På påsklovet ringde det nonstop i en hel dag. Varje minut. Jag la av luren ett tag, så fort jag la på den igen, ringde det. Jag drog ur jacket en stund. När jag stoppade i det igen ringde det genast. Först trodde jag att det var en fax som ringde upp fel nummer hela tiden men efter en stund började de uttråkade barnen larva sig i luren. I en hel dag, varje minut, höll de på! Från skyddat nummer förstås. Likadant är det varje skollov. Deras föräldrar måste få höga telefonräkningar, konstigt att de inte reagerar.

Igår började det igen. Först en gång när dottern svarade. Det ringde mycket riktigt igen efter bara någon minut och jag tog luren och svarade barskt: ”Kriminalpolisen!”

Jag borde ha tittat på displayen först. Det var inget skyddat nummer den gången utan en förskräckt dam i andra änden. Hon skulle prata om Aloe Vera-produkterna som jag beställt. Det är väl typiskt?

6 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA....Prekärt hos er! Hoppas damen ringer igen och du tittar på nummerdisplayen nästa gång *skrattar*

Anonym sa...

Oj så gott jag skrattar åt detta. Visst är det typiskt.

mossfolk sa...

Hahaha! Stackars tanten måste ju också fått rätt roligt sedan :D

Monica med yffen sa...

Anne-maj: Jag träffade damen i morse. Hon var förvånad över att jag kunde låta så barsk. :)

Rita: Ja, det är typiskt. Sånt som alltid händer mig.

Karin: Ja, hon tyckte att det var roligt. :)

Anonym sa...

Kan du låta barsk? Ska kanske ta och busringa lite :O)

Monica med yffen sa...

Du skulle bara våga... :)