tisdag, juni 06, 2006

Stressigt idag

Jag fick aldrig tag på ägarna till ridskolan idag. De finns där imorgon och jag ringer då. Det kändes mer hemma än vanligt på Sorf, den "vanliga" ridskolan ikväll och dottern uppskattade den nog mer än någonsin. Just nu känns det som om avståndet inte spelar någon roll längre. Vi får se hur vi känner framöver. Det viktigaste är ju faktiskt hur stämningen är på själva ridskolan.

K:s syster fyllde år idag och på eftermiddagen var vi där på fika. Dottern kunde inte låta bli att fota hennes härliga katt Murvel.





En riktig bjässe till katt.

Efter fikat bar det iväg till Sala och ridningen direkt och nu på kvällen har jag städat. Två socialsekreterare kommer på besök imorgon för ett samtal inför det familjehemsuppdrag som vi har sagt att vi är intresserade av. Jag vet att de inte tittar på städningen men jag kan inte låta bli.

Så ikväll lär jag somna ovaggad.

8 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Oh... jag gillar "bjäss-kattor"

Anonym sa...

Den katten var STOR! Våran Mille håller på att bli en. I går var vi på ridskolan och hade teori, nyttigt men lite trist eftersom vi läst det på "gröna kort" kursen. Det känns vemodigt att ha den sista lektion nästa vecka och sen blir man "hästlös" hela sommaren. Ska försöka fixa pålle att pyssla med och så.

Bambi sa...

Fin katt! Hoppas besöket går bra!

Monica med yffen sa...

Mamselamsen: Han är så stor, att när han ligger på en stol, räcker stolen nästan inte till. Men han är härligt maffig. :)

Anne-Maj: Dottern har två lektioner kvar på ridskolan. Den sista har de hopptävling. Ridskolan hyr också ut sina hästar över sommaren men vi har inte tingat någon. En annan sommar, kanske.

Bambi: Ja, han är fin. Snart är besöket här.

Bloggblad sa...

Haha, ja det där känner jag igen med städningen... men jag känner ett par som struntade totalt i det. Soc.sekr. fick se hur de lever i vardagen - och de fick både adoptivbarn och fosterbarn! :)

Monica med yffen sa...

Jo, jag vet. Jag har inte överdrivit städningen. Tog inte alla fönster. :)

Anonym sa...

Men så fin han är

Monica med yffen sa...

Visst är han.