söndag, juni 04, 2006

Horoskop

Jag gick in på Spray och läste mitt horoskop för skojs skull. Kände faktiskt igen en hel del i min situation.

Veckohoroskop - vecka 23

Överraskningar präglar veckans början, och du känner hur du blir mer energisk. Bland annat är det i ditt sociala liv som det oförutsägbara kan göra sig gällande. Det tar alltid tid att vänja sig vid nya omständigheter, men i och med att du samtidigt känner den kraft och beslutsamhet du saknat på sistone, tar du dig igenom det mesta.

(Nog finns det en hel del nya omständigheter i mitt liv just nu.)

Med viljan kommer man långt, och såväl din viljestyrka som uthållighet bara växer och växer.

(Jag känner just det - att både viljestyrka och uthållighet växer.)

På jobbet kan en kamp om värderingar uppstå, och det är svårt att gå segrande ur striden. Stå på dig, men visa respekt för din motpart.

(Det här stämmer inte riktigt in men man vet ju aldrig. Veckan är inte slut än.)

Månadshoroskop - juni 2006

Under större delen av månaden ligger fokus på förhållandet till vänner och grupper.

(Det stämmer mer än väl).

På områden om kommunikation och förmedling kan du få en nyckelroll. Kanske blir du rent av talesperson för en förening, eller får i uppdrag att leda och organisera något lagarbete.

(Det är helt korrekt. Har fått ett uppdrag för föräldraföreningen för barnhemmets räkning som kan stämma på ovanstående text.)

Det är speciellt viktigt att du själv är välorganiserad omkring den 5 juni, då det kan bli rätt stressigt.

(Imorgon, den 5 juni ska dottern provrida på en ny ridskola. Lektionen är mellan 16 och 17, sedan ska hon ta hand om hästen. Vi har bara en bil, det är en bit till ridskolan och jag måste åka hemifrån senast 17.30. Visst blir det stressigt.)

Det är mycket du skall hålla reda på, samtidigt som du utvecklar nya färdigheter. Det innebär att du får lägga om en del saker i ditt liv, men det kan det vara värt.

(O ja. Visst är det en hel del att hålla i huvudet denna månad. Vet knappt hur jag ska hinna med.)

Detta är del av en process som kulminerar den 16 juni, då din roll förändras på någon avgörande punkt, och du förstår att du måste släppa taget om något om du skall kunna komma vidare. Det kan hänga ihop med att ditt engagemang i något sammanhang inte ledde till det du hade förväntat dig, och du anser att det måste hitta ett radikalt annorlunda sätt att hantera saken på. Det kan kännas tungt att behöva överge det som är tryggt och invant, men det är först när du gjort det som du ser vart du är på väg. Förhållandet till vänner kan också behöva justeras, och det är nu som det låter sig göras.

(Hm... Här blir det intressant att se om något speciellt händer som förändrar min roll.)

Efter den 21 juni blir du mindre utåtriktad, och mer inställd på att tillbringa tiden med dem som står dig närmast, så det är en ypperlig period att planera in semestern.

(Och den 21 juni är min sista dag på jobbet före semestern. Så ypperligt att jag hade planerat in den där.)

Innan dessa har du för många bollar i luften, och för många sociala förpliktelser. Det är mycket som skall göras under juni, och människor kommer och går.

(Det är skolavslutning, student, födelsedagar, socialsekreterare som kommer och pratar om familjehemsuppdraget, grannar som kommer hit och grillar... Vad har jag glömt...?)

Därför kan det verkligen behövas en period när du kan luta dig tillbaka och ta det lugnt tillsammans med familjen. Du behöver ta det lugnt ett tag och ladda om batterierna.

(Det tror jag, det!)

Ett verkligt bra anbud kan komma din väg från en person som normalt håller sig lite grand i bakgrunden. Det kan kasta ljus över din situation.

(Oj då. Vad kan nu det vara?)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar horoskop! Men med nypa salt! Adressen?

Monica med yffen sa...

www.spray.se

Sedan har du Horoskop i menyn till vänster.

Anonym sa...

Men vilken grej. Ska också kolla och se vad jag har att vänta mig.

Var ska M. börja rida nu då??

Monica med yffen sa...

Hon provar på Rocklunda (det är lite närmare).

Anonym sa...

Nu har jag kollat mitt horoskop. Det stämde inte alls in på mig.

Monica med yffen sa...

Den här dagen kunde ha blivit stressig. Nu blev den inte det eftersom det inte blev någon ridlektion av (och det stod det minsann inget om i horoskopet):)

Monica med yffen sa...

Okej då... Det blev psykiskt stressigt ett tag. :)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.