tisdag, oktober 31, 2006

Regn

Igår eftermiddag:

Jag: Nu är det faktiskt dags med vinterdäck. SMHI varnar för snöstorm.
K: Äh…
Jag: Jo, imorgon är det snö. Förresten kan det redan komma ikväll.
K: Äh, det blir inget snö här.

Jag tar fram vädersidan på internet och visar på kartan.

Jag: Du ser väl? Här någonstans går gränsen för snön.
K: Äh… Förra veckan skulle det bli storm också. Det blev bara en liten fjärt.
Jag: Om du inte sätter på vinterdäcken får du skjutsa mig till jobbet på onsdag.
K: Det BLIR inget snö här!
Jag: Så du sätter inte på vinterdäcken?

Vinterdäcken åkte på.

Och idag är det fortfarande grönt och regn.

5 kommentarer:

Bloggblad sa...

Så ska dom tas!
Jag brukar "låta" min man ha bilen när det börjar blinka att bensinen snart är slut...
Så varje gång han har den, får han beska kommentarer från sina arbetskamrater: jaså, är bensinen slut nu?

Humlan sa...

Men snön kan komma i natt eller i morgon...

Monica med yffen sa...

Bloggblad: Jag gör faktiskt likadant. :)

Humlan: Bra. Då finns vinterdäcken på plats och bilen är redo. :)

Anonym sa...

Men Monica lite blötsnö hade vi faktiskt. För när jag gick hem från jobbet, slutade 13.00 idag, då låg det kvar lite grann på gräset. Så du hade rätt!!

Tage har monterat däcken idag så att det ska bli lite tryggare för mig när jag åker till jobbet. För nu har jag vinterparkerat "röda faran". Nu får jag gå ett par timmar istället varannan dag. Det är skönt det med.

Monica med yffen sa...

Jodå, vi hade en liten sträng med snö i trädgården i morse också. :)

Nu varnar de för snö till imorgon. Vi får väl se...