måndag, oktober 16, 2006

Prao

Dottern praoar på mitt jobb den här veckan. Det är klurigt att ta sig dit med buss. Det går överhuvudtaget ingen buss just dit. Man får promenera en bra bit och hon börjar kl 8.00. Därför har jag lovat att jag skjutsar och hämtar henne. För min del innebär det att jag måste gå upp vid 5.30 för att hinna göra mig i ordning och ta en promenad med yffen innan vi åker. Och jag borde alltså gå och lägga mig någotsånär för att orka jobba samma kväll. Det går bara inte. När jag jobbar kväll och som nyss, kom hem från jobbet vid 22.30, är det hur svårt som helst att bara gå och lägga sig. Och dessutom somna. Somnar gör jag inte förrän vid halv två-tiden. Det blir, med andra ord, lite sömn den här veckan.

Idag har jag kört sträckan fram och tillbaks till jobbet (1,5 mil) sex gånger. Det är nio mil. Jag undrar vem som är tröttast efter den här veckan, dottern eller jag. Nästa praoplats får hon se till att fixa här i samhället…

~~

Lilla Tasja är otroligt busig. Hon far omkring som ett jehu mest hela tiden och är både högt och lågt. Mest högt, tror jag… Och spisen är otroligt intressant.

Efter att jag har lagat mat och plattorna är varma, får jag hålla stenhård koll på henne. Jag försöker få henne att tänka på annat men av någon anledning dras hon till just spisen. Det gäller att telefonen inte ringer och jag tappar kontrollen över henne för en stund. Törs inte tänka på vad som händer om hon trampar på glödheta plattor…

Och här låter jag bli att lägga in någon bild på henne. :)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen kattbild, snyft.. Säger godnatt till chauffören:-)

Monica med yffen sa...

Jag har en hel drös bilder som jag skulle kunna lägga in men jag väntar några dagar... :)

Godnatt själv! Jag är alldeles för pigg för att sova men ska hitta på något tröttande att göra. Läsa telefonkatalogen eller nåt.

Humlan sa...

Men... ingen bild?!?! Jag VILL se en bild!

Det låter som en låång vecka! Och jag förstår att du inte kommer isäng på kvällarna, man behöver varva ner lite när man kommer hem.

Monica med yffen sa...

Okej då. Det kommer bilder snart. :)

Idag fick jag i alla fall sova. Försov mig två timmar så jag är riktigt utvilad...

Anonym sa...

Det är lite oroligt innan dom små liven har lärt sig vad som är bra och mindre bra. Bango höll på att hoppa upp med framtassarna en gång på heta ugnsluckan när den var nedfälld. Men det var precis som om han hann känna att...Nej det där ska jag akta mig för.

Morgondimma sa...

Ställ kastruller med kallt vatten på varma plattor. Kisse kommer inte åt och de kan inte börja koka på eftervärmen.

Monica med yffen sa...

Gunnel; Jag hoppas att den här lilla damen inte lär sig den hårda vägen...

Morgondimma: Vilket bra tips! Tusen tack! (Det har jag överhuvudtaget inte tänkt på)