tisdag, oktober 24, 2006

Mycket igen

Nu är det en sådan där vecka igen, när tiden inte riktigt räcker till.

Måste ha boken utskriven och klar den här veckan och dottern fyller år på söndag, det är jobb och ridning och mera jobb. Det kunde ju vara bra om man hann städa till helgen också...

När det dessutom blir fel vid utskrift p g a att man blir erbjuden ett nytt jobb, gör inte saken bättre. Jag fick ett telefonsamtal idag, just när skrivaren gick varm. Därefter skrev jag ut sidan 77 och sidan 77 och sidan 77 och sidan 77, gång på gång, utan att jag märkte. Huvudet blev plötsligt fullt av tankar hit och dit beträffande jobbyte.

Ibland (ofta) tar jag väldigt snabba beslut. Jag tackade ja till det nya jobbet och sa upp mig på mitt "gamla" jobb. Pang bom, så där. Det brukar bli bäst då.

Det är säkert många uppdateringar på favoritbloggarna men jag får läsa ifatt när allt lugnat ner sig. Någon dag i slutet av veckan borde jag få lite tid - om boken är färdigutskriven och lämnad för tryckning.

8 kommentarer:

Bambi sa...

Lycka till med både bok och nytt jobb!

Linda sa...

Så impad jag blir, att du kan ta sådana beslut, bara så där på studs!
Grattis och lycka till!

En annan håller på att läsa ikapp nu, det tar sin lilla tid. Men det är ett angenämt besvär :)

Bloggblad sa...

Lycka till! Det blir nog skönt att slippa köra bil i vinter!

Anonym sa...

Hoppsan..när jag läser bloggblads inlägg så måste jag fråga om det är hemmabutiken hos mr S. I så fall kommer jag att handla en hel del hos dig from januari :O)
Måste säga ett stort GRATTIS och vad sa dom på ditt gamla jobb? Kanske man skulle ta och ringa dit och höra ifall dom kommer ihåg mig...hehe.. skojar bara. För nu kan jag ju inte skaffa ett jobb i stan när vi ska därifrån. Nu får jag allt lugna ner mig lite :O)

Monica med yffen sa...

Bambi: Tack, tack! :)

Lindalotta: Tack! Jag har tagit många snabba beslut och aldrig ångrat dem, så jag förmodar att det är rätt sätt för mig. Jag kan tänka mig att det är mycket att läsa igen. :)

Bloggblad: Tack och ja, det blir jätteskönt att slippa ut i snöstormarna!

Gunnel: Tack och det stämmer bra det. Den andra butiken har ju slagit igen, som du vet, och det är tryck nu.

De förstod mig bra på det andra jobbet. När jag har bilen, är de helt låsta här hemma. Nu behöver jag ingen bil.

Du kan ju alltid ringa dit. :)

Tankevågor sa...

Låter bra det där att du fångar ett jobb i farten. Snabba beslut är bra när man känner att det är rätt. Varför ska man gå och tveka då. Nej det blir nog bra och det är ju alltid bekvämt att slippa vara beroende av bilen.
Lycka til med boken!

Anonym sa...

Det låter härligt med snabba beslut! Förstår att det blir skönt att ha nära till jobbet.

Monica med yffen sa...

Londongirl: Jag tror också det blir bra. Med jobbet i alla fall. Layouten till boken jobbar jag febrilt med...

Anne-Maj: Det tar två minuter att gå dit så det blir toppen!